Hittade detta forum för ett tag sedan och dragit mig lite för presentationen men nu har jag skapat ett konto iallafall

Tog mitt kort efter många (minst 25) års väntan för snart 3 år sedan.
Bor i Helsingborg och började glatt med att köpa en 660 tenere för att jag trodde det var min grej

Jag behöll teneren i ca 6 månader innan jag insåg att detta inte var min grej längre och kikade runt lite efter något annat.
Till slut fastnade jag för en VFR800F, en demomaskin som mitt hjärta smalt för, är dock i den åldern där jag har hemmaboende barn och hornen växer lätt ut med en sån maskin

Alternativet blev en crossrunner som jag hoppas ingår i VFR kategorin. Om inte får jag väl avregistrera mig...Man sitter lite mer rakryggad och i högre hastigheter blir det lätt turbulent vilket är bra för mig.
Jag har som ni läser ingen större erfarenhet av olika mc men jag älskar min, den fixar allt som jag hoppades på. Jag har provkört lite andra kategorier men denna är för mig fantastisk, är dock alltid sugen på något annat (Crosstouren) men gräset är inte alltid grönare på andra sidan.
Jag insåg snabbt att ut och småköra någon timme är inte riktigt min stil, jag älskar istället långturer och packar gärna hojen för några dagars tur (där av namnet Pacman

Sover helst i hammock (hängmatta) vilket gör det enkelt att hitta sovplats (såvida man inte kör i norska fjällen då..). Dessutom oerhört bekvämt.
Är himla sugen på era träffar men vi får se vad tiden räcker till.
Jag tror jag stannar här tillsvidare, har många frågor men tar dessa i rätt kategori

Ha det gott alla och kör klokt.