Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
lappen skrev:Under vårens första två pendel-veckor (100 mil) har förbrukningen legat stadigt vid ganska exakt 0,5 l/mil
Undrar om man kan komma under? Utan att fis-köra för den sakens skull Fortsättning följer...
Ja, där satt den! Idag vid tankning var första gången jag kom ned under 0,5l/mil. Förvisso 0,4983.. men
Är ju inga vetenskapliga mätningar, men tankar oftast på samma pump på samma station, och har ett riktmärke jag fyller till
lappen skrev:Ja, där satt den! Idag vid tankning var första gången jag kom ned under 0,5l/mil. Förvisso 0,4983.. men
Är ju inga vetenskapliga mätningar, men tankar oftast på samma pump på samma station, och har ett riktmärke jag fyller till
Milen rullar på....
Tydligen fler som för bok på sitt hojägande
Det är bra för det kan öka andrahandsvärdet.
Fast hålla på att skriva upp hur mycket man tankar och snittförbrukning orkar jag inte. Jag skriver bara upp datum mätarställning och serviceåtgärd. Men det har ändå hunnit bi fyra A4 sidor sen våren 1987 när jag fick den levererad. Jävlar vad man var uppspelt
Tyrannosaurus skrev:Tydligen fler som för bok på sitt hojägande
Det är bra för det kan öka andrahandsvärdet.
Fast hålla på att skriva upp hur mycket man tankar och snittförbrukning orkar jag inte. Jag skriver bara upp datum mätarställning och serviceåtgärd. Men det har ändå hunnit bi fyra A4 sidor sen våren 1987 när jag fick den levererad. Jävlar vad man var uppspelt
Man är väl lite anal....
Tar en bild med mobilen på hastighetsmätaren och på kvittot när jag tankar, och fyller i tabellen allteftersom. Snittet räknas ut automagiskt....
lappen skrev:Är ju inga vetenskapliga mätningar, men tankar oftast på samma pump på samma station, och har ett riktmärke jag fyller till
Milen rullar på....
Är smått impad av att du är så noggrann!
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
lappen skrev:Är ju inga vetenskapliga mätningar, men tankar oftast på samma pump på samma station, och har ett riktmärke jag fyller till
Milen rullar på....
Började med att jag loggade träningsmil då jag cyklade trampcykel mycket förr i tiden, loggandet fastnade Numera tränas mest löpning...väldigt sporadiskt... Men det är kul med statistik
Milen rullar på....
Började med att jag loggade träningsmil då jag cyklade trampcykel mycket förr i tiden, loggandet fastnade Numera tränas mest löpning...väldigt sporadiskt... Men det är kul med statistik
Det är kul med statistik - efteråt.
Jobbigt att vara så noggrann.
===
Grejen är ju att inget man tycker är kul, känns jobbigt!
===
tersan skrev:Ser fram emot en fyllig redogörelse över bytet av startmotorkoppling, har själv samma fix på vinterns att-göra-lista!
Tyvärr hade Honda Göteborg inte hemma vare sig bromsbelägg bak eller packningen, så det vete tusan om det bli i helgen. Packningen "kanske" fanns i Sverige, bromsbeläggen fanns definitivt inte
Nåja, har ju fått på bakdäcket iaf...vilken skillnad....nu behöver man ju knappt tänka på att luta sig så viker den ned sig. Touringplattan innan var en liten tröskel att komma över, vilken jag iofs blev van vid efter ett tag. Men stor skillnad blev det
tersan skrev:Ser fram emot en fyllig redogörelse över bytet av startmotorkoppling, har själv samma fix på vinterns att-göra-lista!
Tyvärr hade Honda Göteborg inte hemma vare sig bromsbelägg bak eller packningen, så det vete tusan om det bli i helgen. Packningen "kanske" fanns i Sverige, bromsbeläggen fanns definitivt inte
Nu har pryttlarna kommit, nu skall man bara hitta tid att fixa det också