/R
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Original har ju "tjofräsen" (kul ord för styromkopplare, utan att vara så mycket kortareblacken skrev:Skruva loss tjofräsen, linda eltejp några varv precis så att det kommer kant i kant med tjofräsenens utsida,. Skruva dit tjofräsen igen, det fixade mitt glapp i alllafall..RhINO skrev:En liten fråga, jag höll på att fippla med moppen i julhelgen och satte bl.a. på värmehandtag och insåg då att konsolen med blinkers och tuta inte satt fast, är det så det skall vara? Alltså, den går att rucka på, insåg inte enkelt vilka skruvar som håller den på plats heller...
Originalstyret brukar ha ett litet hål borrat på undersidan och styrpinnen är bara en liten uppvikt flärp på den mässingsfärgade plåtbiten som sitter inne i tjofräsen.RhINO skrev:Ok, på min finns det bedömt ingen pinne för jag tror att det är originalstyret. Hela tjofräsen går att snurra runt styret. Vad är racetejp för något f.ö. tror inte jag stött på den tidigare om det inte är standard gaffa, fast den känns rätt bred att linda under tjofräsen.
Gettomek!blacken skrev:Skruva loss tjofräsen, linda eltejp några varv precis så att det kommer kant i kant med tjofräsenens utsida,. Skruva dit tjofräsen igen, det fixade mitt glapp i alllafall..
Tja, man bor ju i en Favela, så vad göraadrian_vg skrev:Gettomek!blacken skrev:Skruva loss tjofräsen, linda eltejp några varv precis så att det kommer kant i kant med tjofräsenens utsida,. Skruva dit tjofräsen igen, det fixade mitt glapp i alllafall..
Kallas även för "Jesustejp" för den fixar alltAndra ord för den heliga racetejpenär silvertejp, vävtejp eller "duct tape"
Att tejpa ihop gafflar med?adrian_vg skrev:Gaffeltejp är vanligt förekommande också.
Ok? Vad används sån till? Istället för packboxar? För att man ska kunna äta fortare? Eller till folk som gafflar för mycket?adrian_vg skrev:Jag menar gaffeltejp.