adrian_vg skrev:Ok, den som kör framför har inte så bra koll heller isf.

Det är helt beroende av vad du åsyftar med "koll", nu är det så funtat, att så länge man kan ha ett "sjysst flyt" i trafik och i kurvor, och kan "hålla undan" för övrig trafik på ett trafiksäkert sätt, så är ens "spårval" fullständigt godkända. Men med ökad hastighet så blir det med viktigare med ett mera korrekt spårval, men då så pratar vi hastigheter som man torskar svänglappen på i detta land. Knarrarna i dag är så säkra i sin konstruktion och design så att dom är så pass förlåtande i dom relativt låga legala hastigheter i detta land, att kunna tillåtas att framföras på dylikt sätt, utan att dom för den sakens skull är eller blir trafikfarliga.
Liasom alla kan inte vara "proffs" på att köra knarr eller vara "expert" på spårval i alla lägen, utan större delen av hojåkare är vanliga normala individer med allt det innebär, några få föds "i den stjärnan" att kunna vara gudabenådade förare, inte alla och dom kan bara lära sig till en viss grad av skicklighet, inte lära sig att bli superexpert på att köra, för det som tidigare nämnts är en medfödd gudabenådande talang, som få är förunnade. Vi andra får nöja oss med det vi har, och det räcker gott och väl till, för att kunna njutas av under många mil i sadeln på varma och regniga kalla vägar i många år..