Jag tror inte att vi behöver vara rädda för Ivan såvida inte muppskallarna i vår egen riksdag och regering kastar allt vad alliansfrihet och neutralitet över bord och går med i NATO, för då blir både Gotland och fastlandet givetvis ett legitimt mål för Ivan.blacken skrev:Japp,Tyrannosaurus skrev:SHIT!Är det här framtiden? https://www.youtube.com/watch?v=YMz3hTH9OHM
Så tillvida inte muppskallen i jänkelandet skulle återfå förnuftet inom en mycket snar framtid, så är vi där snart. Och bara för att gnida Citron i såret, så skulle NATO i Europa få ordentligt på skallen av Ivan om det brakade loss. Och vi skulle bli av med Gotland, möjligtvis även fastlandet eller del av det, invaderad av Ivan, fast han skulle då få sitt "vietnam" på halsen då.
Så till de muppskallarna som tror att NATO-medlemskap skulle öka vår trygghet säger jag bara "kiss my hairy (_*_)"

Jag var och lyssnade på Maj-Britt Theorin igår på Vegabaren. Hon berättade bl.a. att hon och (S) var emot NATO och värdlandsavtalet. Så jag passade då på att fråga varför (S) då röstade för det i riksdagen. Svaret blev "för att det var vi som la fram det" och det skyldes lite på partipiskor åså. Min korta kommentar på det var: "Smart!"

Vad det gäller jänkarna så står dom inför ett ganska svårt val.
1. En president som är en oerfaren politiker, lite av en clown och inte helt tillförlitlig, men som säger sig vilja ha goda relationer med Ivan och delvis avveckla NATO.
2. En president som förvisso är en väldigt erfaren politiker sen 30 år, men som är en "triggerhappy" krigspitt, tokgarvar åt allt med öppen mun och mycket väl kan tänkas sätta världen i brand.
Så kära jänkare, varsågod och välj, spotta och skölj.
Hela väst vill ha alternativ "2", så det är bara att vänta och se om de får sin önskan igenom KAAABOOOM!!!
Själv har jag ju inte så mycket att förlora, så "I don't give a f@ck anymore". Få se om jag pallar vara uppe i natt och kolla slutdebatten, mest för att jag tycker det kan vara intressant att se.
InstämmerVad är det för fel med att åka med sin Viffer och ha fred med alla? Dagens politiker åker alldeles för lite Viffer...