Du menar väl 20 kg vikt?adrian_vg skrev:201 Nm??!
Det är ju som att hänga en 201 kilograms vikt på en en meter lång stång.
Helt absurt högt moment!
Det låter inte helt rätt.
Var har du sett det?
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Du menar väl 20 kg vikt?adrian_vg skrev:201 Nm??!
Det är ju som att hänga en 201 kilograms vikt på en en meter lång stång.
Helt absurt högt moment!
Det låter inte helt rätt.
Var har du sett det?
adrian_vg skrev:Doh!
Jo, det menar jag.
20,1kg blir det väl eller??adrian_vg skrev:201 Nm??!
Det är ju som att hänga en 201 kilograms vikt på en en meter lång stång.
Helt absurt högt moment!
Det låter inte helt rätt.
Var har du sett det?
Vilket mutter talar vi om?lappen skrev:En annan här som inte heller skaffat Haynes...ännu..
Fattar jag det rätt att axelmuttern skall dras med 201 Nm..? Är det samma för 1992 RC36?
Jag drog för hand "lagom" hårt...glappar inte och går inte tungt heller. Kört runt 100 mil och fortfarand stumt och fint. Hade jag bara tur?
munter skrev:Den muttern satt fast vill jag lova!
6 kants hylsa är nog att rekommendera före 12 kants med tanke på att den sitter med 201 N-m
Nu är bromsskivan bytt och jag är tacksam för hjälpen.
Bromsskivan sitter närmast svingen. Man måste plocka ut hela axeln för att byta den.Tyrannosaurus skrev: Måste mena stora muttern på utsidan. Där kan momentet nog stämma med tanke på att det är M20 eller nåt. Men det finns väl ingen anledning att lossa den såvida man inte behöver ta isär själva drivet och det behöver man väl i princip aldrig göra såvida inte nåt har gått sönder.