Senaste köpet:
Moderator: adrian_vg
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Senaste köpet:
Skaffat däcktrycksmätare till den österrikiska hojen vars namn inte ska nämnas.
Verkar funka bra på hojen, så funderar på att skaffa en liknande setup till fruns V70 också, och slippa gnället om när däcken kollades senast.
Verkar funka bra på hojen, så funderar på att skaffa en liknande setup till fruns V70 också, och slippa gnället om när däcken kollades senast.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
(Suck)
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Kontakt:
Vad??blacken skrev:(Suck)
===
===
Bara en personlig reflektion, när folk har blivit så lata att dom inte orkar att stanna sitt fordon på en bensinstation som har möjligheter att fylla luft i ostarna, och GÖRA det!. Samt att dom inte märker att knarren far som en sladdrig ostmacka i ett såphalt badkar. Då är slutet för denna civilisation väldans nära...adrian_vg skrev:Vad??blacken skrev:(Suck)

- adrian_vg
- Kontakt:
Aha, jag förstår.blacken skrev:Bara en personlig reflektion, när folk har blivit så lata att dom inte orkar att stanna sitt fordon på en bensinstation som har möjligheter att fylla luft i ostarna, och GÖRA det!. Samt att dom inte märker att knarren far som en sladdrig ostmacka i ett såphalt badkar. Då är slutet för denna civilisation väldans nära...adrian_vg skrev:Vad??blacken skrev:(Suck)
När det slingrar sig är det dock för sent.
Problemet med luftpåfyllning på mack, är att mackarnas mätare varierar stort.
Med en egen mätare har man åtminstone en chans till ett rimligt värde.
Nu med konstant mätning på däcken, och efter att ha verifierat med en egen manuell tryckmätare (skiljde 0,1 bar), kan jag konstatera att det kan skilja uppåt +/- 0,5 bar på mackarna. Jag tycker det är alldeles för mycket felvisning med 0,5 bar.
Jag kör en hel del på bana och det känns ganska bra att kunna se när däcken blivit varma nog för mer inspirerad körning.
Kan vara av intresse för andra att veta att bakdäcket värms upp betydligt snabbare än framdäcket!
Sen att det är koolt med fler instrument på hojen, är bonus.

===
===
Sen att det är koolt med fler instrument på hojen, är bonus.

Ps: hur mycket feldiff kan sådana luftmätare visa tro? Speciellt när dom utsätts för grym behandling typ vibs, stötar, slag, läckor, temperaturväxlingar, fukt, kondens, Adrians vägsyningar, mm,mm,mm. Även om tillverkaren påstår att dom ska klara "tuffa tag" så påverkas materielen av verkligheten ändå på ett för korrekt värde "lite" negativ visning av ett riktigt värde, mao dylika kontraptioner kan mycket väl "Bullshita" en vid behov.....
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Snackade just häromdan med en polare som har en österrikisk hoj, vet inte om det är samma son din, men det är en 990 nån som där touringanpassad offroad med kåpa.
Han skulle byta däck och hojen har slanglöst med ekrar, men inte som BMW eller Triumph där ekrarna ligger utanför däckskanten, utan nån variant med nåt speciellt fälgband som ska hålla tätt
. Så den där lufttrycksmojen kanske är bra att ha på den österrikiska hojen.
Han skulle byta däck och hojen har slanglöst med ekrar, men inte som BMW eller Triumph där ekrarna ligger utanför däckskanten, utan nån variant med nåt speciellt fälgband som ska hålla tätt

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Kontakt:
Jag går bara omkull på riktigt med mina vinterhojar.blacken skrev:Sen att det är koolt med fler instrument på hojen, är bonus.![]()
Huvudet på "spiken" "den som har mest pryttlar när han dör, vinner"
![]()
Ps: hur mycket feldiff kan sådana luftmätare visa tro? Speciellt när dom utsätts för grym behandling typ vibs, stötar, slag, läckor, temperaturväxlingar, fukt, kondens, Adrians vägsyningar, mm,mm,mm. Även om tillverkaren påstår att dom ska klara "tuffa tag" så påverkas materielen av verkligheten ändå på ett för korrekt värde "lite" negativ visning av ett riktigt värde, mao dylika kontraptioner kan mycket väl "Bullshita" en vid behov.....
Med mina vanliga hojar välter jag bara på uppfarten pga skivbromslås.
Och eftersom barnbidraget kom häromdagen, är en sån här beställd nu, nerpruttad till lite över 500 svenska kronor.

http://www.ebay.com/itm/221923509869
===
===
- adrian_vg
- Kontakt:
Eg kollega en 990 Adventure ville vara med på ett saminköp och mumlade nåt om att det viktigt med att hålla på däcktrycket på ekerhjulen, så kan nog stämma.Tyrannosaurus skrev:Snackade just häromdan med en polare som har en österrikisk hoj, vet inte om det är samma son din, men det är en 990 nån som där touringanpassad offroad med kåpa.
Han skulle byta däck och hojen har slanglöst med ekrar, men inte som BMW eller Triumph där ekrarna ligger utanför däckskanten, utan nån variant med nåt speciellt fälgband som ska hålla tätt![]()
. Så den där lufttrycksmojen kanske är bra att ha på den österrikiska hojen.
Mysko lösning om nån frågar mig...
===
===
Efter mycket spekulerande blev det en ny GPS, en Garmin Zumo 390.
Nu ska den bara "hitta" hem till mig också.
Vilka alternativ valde du mellan, vad avgjorde och var handlade du?Maciver skrev:Efter mycket spekulerande blev det en ny GPS, en Garmin Zumo 390.
Never ride faster than your guardian angel can fly
- adrian_vg
- Kontakt:
Ville ha en Gopro-kamera till att ha på hojen, men priset förbjöd det inköpet.
Fick ett tips i en Facebookgrupp om Gitup Git2, som var i det närmaste en klon av Gopro Hero 3+ Black Edition, ast till en fjärdedel av priset.
Jag valde standard-modellen med bara kamera och en laddsladd för 700 pix från en brittisk ebay-säljare.
Git2 är exakt samma storlek som Gopron jag redan har, så samma tillbehör funkar!
Fick ett tips i en Facebookgrupp om Gitup Git2, som var i det närmaste en klon av Gopro Hero 3+ Black Edition, ast till en fjärdedel av priset.
Jag valde standard-modellen med bara kamera och en laddsladd för 700 pix från en brittisk ebay-säljare.
Git2 är exakt samma storlek som Gopron jag redan har, så samma tillbehör funkar!
- Bilagor
-
- gitup-git2-action-camera.jpg (28.92 KiB) Visad 10318 gånger
===
===
Jag kollade på 390 och 395 från Garmin samt sneglade lite på Tomtom 400.Jonher skrev:Vilka alternativ valde du mellan, vad avgjorde och var handlade du?Maciver skrev:Efter mycket spekulerande blev det en ny GPS, en Garmin Zumo 390.
395 kostar för mycket (hade chansen att buda hem en på Ebay, billigt dessutom, men det sket sig. Jag var för snål helt enkelt), 390 har fått ganska bra betyg. Jag har en annan Garmin sedan tidigare.
Tomtom föll bort på grund av "okunskap" kan vi väll säga, har aldrig känt på en så därför vet jag inte vad jag får.
Jag köpte min från England (Ebay) ca 2800 + frakt.
Köpte själv TomTom 390 LM förra året. Jag hade då TomTom rider vilket behövdes uppdateras, istället för uppdatering så köpte jag en Garmin 390. Tittade även på andra dyrare modeller men såg inte att jag hade behovet. 390 är fullt tillräckligt. Hur ska man jämföra dessa då? TomTom är som en appleprodukt typ. Menysystemet är pedagogiskt men saknar en del funktioner. Garmin är som typ en Windows produkt. massor av finesser bara man hittar dommaciver skrev:Jag kollade på 390 och 395 från Garmin samt sneglade lite på Tomtom 400.Jonher skrev: Vilka alternativ valde du mellan, vad avgjorde och var handlade du?
395 kostar för mycket (hade chansen att buda hem en på Ebay, billigt dessutom, men det sket sig. Jag var för snål helt enkelt), 390 har fått ganska bra betyg. Jag har en annan Garmin sedan tidigare.
Tomtom föll bort på grund av "okunskap" kan vi väll säga, har aldrig känt på en så därför vet jag inte vad jag får.
Jag köpte min från England (Ebay) ca 2800 + frakt.

Och en överblick
https://versus.com/sv/garmin-zumo-390lm-vs-tomtom-rider
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
https://driftinnovation.com/products/drift-ghost-s-3 finns i "snik" åsså https://driftinnovation.com/products/drift-stealth2adrian_vg skrev:Ville ha en Gopro-kamera till att ha på hojen, men priset förbjöd det inköpet.
https://www.youtube.com/watch?v=o4HHe7ejr3A
Står på önskelistan, Öh! Tomten, VAKNA!!