+1blacken skrev:helt godkänt, bättre kan det inte bli.CandyManX skrev:5000rpm 14.6v. Även vid högre varv. 7-8 tusen...... Bra va?
Från iphån....

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
+1blacken skrev:helt godkänt, bättre kan det inte bli.CandyManX skrev:5000rpm 14.6v. Även vid högre varv. 7-8 tusen...... Bra va?
Från iphån....
Oxid?Frippe skrev:Nu är det min tur att väcka tråden.
Kort fakta: gäller en VFR 800 -03:a med ny generator, ny R/R, nytt batteri
Hojen laddar inte batteriet, voltnivån sjunker ständigt tills det inte går att starta.
Nyladdat batteri ger ca 13,5 volt.
När jag mätte volten i den svarta kontakten (den kommer från R/R) med den vita kontakten ikopplad enligt första bilden gav det, 12,3-12,4 volt, från tomgång till ca 5000 varv.
Tog isär kontakterna som bild 2 visar, mätte igen i den svarta kontakten och det visade denna gång 13,8-13,9 volt, från tomgång upp till ca 5000 varv.
Är det någon som har en bra idé vad som kan vara fel??
Är säkringarna hela? I den vita kontakten ska du alltid ha batterispänning på röd/vita sladden, med tändningen påslagen ska du ha batterispänning på den svart/vita kabeln.Frippe skrev:Nu är det min tur att väcka tråden.
Kort fakta: gäller en VFR 800 -03:a med ny generator, ny R/R, nytt batteri
Hojen laddar inte batteriet, voltnivån sjunker ständigt tills det inte går att starta.
Nyladdat batteri ger ca 13,5 volt.
När jag mätte volten i den svarta kontakten (den kommer från R/R) med den vita kontakten ikopplad enligt första bilden gav det, 12,3-12,4 volt, från tomgång till ca 5000 varv.
Tog isär kontakterna som bild 2 visar, mätte igen i den svarta kontakten och det visade denna gång 13,8-13,9 volt, från tomgång upp till ca 5000 varv.
Är det någon som har en bra idé vad som kan vara fel??