Senaste köpet:

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: Senaste köpet:

#346 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
Råttis skrev:Pssstt....

Vet ej hur det ser ut runt din trädgård men vifta inte för mycket med dem så andra förbi passerande ser dig.

Kan berätta att vi var ett par grabbar som skulle ut på ett spel, men en av killarna skulle in på banken.....
JA det gick väldigt bra för vi upptäckte att en av oss hade ett hölstrat vapen när vi gick ut från banken.....

Och nä ingen farbror blågul.

/Råttis
:lol: "Bin there, done that" Har hänt att man har varit trött efter en lång fältskyttetur och glömt att man kar kvar pangorna i hölstren. Och knallat in på macken och skulle handla nå`t, det bidde tvärtomt kring en när man knäppte upp jackan och trevade efter plånboken i bakfickan, kassapersonalen vart oftast tvärblek om nosen, en stackare kastade sig upp i ciggaretthyllan en gång :lol: :lol: en annan gång så åkte exet och jag hojen ner till banan, och exet hade en kort skinnjacka med vanliga skinnbrallor och hölstret full synligt runt midjan och en stor picka i det. Snacka om att bilisterna behandlade en med respekt när dom kom nära nog för att se henne på bönpallen. :lol: Nuförtiden så är man väldigt noga med att stoppa ner knalldonen i väskan innan man lämnar tävlingen
Dom där bank- och mackäventyren påminner mig om en annan grej.

Var på väg till en hojträff och stannar till och tankar. Vid ett snabbt tankstopp brukar jag inte ta av mig hjälmen utan fäller bara upp visiret och tar av solglajerna.

Så in på macken för att betala, tar en snabb runda där inne för att även köpa med en dricka att slänga in i toppboxen. När jag kommer fram till kassan titta tjejen som står där surt på mig och säger: "Ta av dig hjälmen nästa gång".
Jag tänkte inte så mycket på det, säger "jaja", betalar och går.

Efteråt kom jag att tänka på vad hon gör om det kommer in ett heltäckt spöke, eller på banken för den delen där det står att man inte får ha hjälm. Men får man vara heltäckt? Det är ju dessutom ingen som vet om det är en kvinna eller man under skynket.
Bilagor
Spöke.jpg
Spöke.jpg (83.38 KiB) Visad 9864 gånger
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#347 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:
Råttis skrev:Pssstt....

Vet ej hur det ser ut runt din trädgård men vifta inte för mycket med dem så andra förbi passerande ser dig.

Kan berätta att vi var ett par grabbar som skulle ut på ett spel, men en av killarna skulle in på banken.....
JA det gick väldigt bra för vi upptäckte att en av oss hade ett hölstrat vapen när vi gick ut från banken.....

Och nä ingen farbror blågul.

/Råttis
:lol: "Bin there, done that" Har hänt att man har varit trött efter en lång fältskyttetur och glömt att man kar kvar pangorna i hölstren. Och knallat in på macken och skulle handla nå`t, det bidde tvärtomt kring en när man knäppte upp jackan och trevade efter plånboken i bakfickan, kassapersonalen vart oftast tvärblek om nosen, en stackare kastade sig upp i ciggaretthyllan en gång :lol: :lol: en annan gång så åkte exet och jag hojen ner till banan, och exet hade en kort skinnjacka med vanliga skinnbrallor och hölstret full synligt runt midjan och en stor picka i det. Snacka om att bilisterna behandlade en med respekt när dom kom nära nog för att se henne på bönpallen. :lol: Nuförtiden så är man väldigt noga med att stoppa ner knalldonen i väskan innan man lämnar tävlingen
Dom där bank- och mackäventyren påminner mig om en annan grej.

Var på väg till en hojträff och stannar till och tankar. Vid ett snabbt tankstopp brukar jag inte ta av mig hjälmen utan fäller bara upp visiret och tar av solglajerna.

Så in på macken för att betala, tar en snabb runda där inne för att även köpa med en dricka att slänga in i toppboxen. När jag kommer fram till kassan titta tjejen som står där surt på mig och säger: "Ta av dig hjälmen nästa gång".
Jag tänkte inte så mycket på det, säger "jaja", betalar och går.

Efteråt kom jag att tänka på vad hon gör om det kommer in ett heltäckt spöke, eller på banken för den delen där det står att man inte får ha hjälm. Men får man vara heltäckt? Det är ju dessutom ingen som vet om det är en kvinna eller man under skynket.
:laugh Klockren...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#348 Inlägg av adrian_vg »

Alla mina mc-persedlar verkar just nu vara i varierande stadier av förfall. Antar att det blir så när man köper prylarna ungefär samtidigt...
Senast i raden var mina älskade handskar av typen Racer PSG. Satt som gjutna och med rätt längd på fingrarna. De har varit med sen ca 2010 och använts i ur och skur, men nu är skinnet på fingerdelarna på sömmarna som gnids mot greppen i upplösning.

Började shoppa runt efter bra vardagshandskar med åtminstone några hårda skydd och till rimligt pris.
Efter att ha provat tjugotalet handskmodeller hos den andra stora handlaren i Uppsala, fann jag att de enda som satt bra var Alpinestars GP-Pro med prislappen 1900 kr.
Det var ju inte riktigt meningen...

Började fundera lite över de utslitna Racer-handskarna, och killen som sålde ur bakluckan på SMC:s årsmöte i Eskilstuna för ett antal år sen. Lite googlande och jag hittade hans företag, Event MC. Han säljer fortfarande, och se - han har fortfarande Racer-handskar till salu!
Priserna och modellerna var inte helt bekväma emellertid.
Mer surf, och info hittas om att Racer tycks ha försäljning via sin egen webb. De har t.o.m. en Outlet med billigare modeller. Men, de säljer inte till Sverige.

En kontakt senare och Fertig!, de lovar att skicka handskarna mot Paypal-betalning!
Ett par Racer Sicuro i fluor-grönt är på väg!
13 - Racing Sicuro - Black Green-558x612.jpg
13 - Racing Sicuro - Black Green-558x612.jpg (22.15 KiB) Visad 9825 gånger
Lite mer snokande på Racers sajt och jag hittar uppföljaren till mina PSG!
Men priset är jobbigt...

Ännu lite mer googling och jag hittar PSG 2-modellen på Amazon från Brittanien för några hundringar mindre.
Lyckan är närmast fullständig, med två nya par handskar på ingående av en modell och storlek jag vet kommer att passa. :banana
24 - Tourers - Long Glove - PSG2  - Brown-558x612.jpg
24 - Tourers - Long Glove - PSG2 - Brown-558x612.jpg (17.18 KiB) Visad 9825 gånger
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023

#349 Inlägg av M@rtini »

adrian_vg skrev:Alla mina mc-persedlar verkar just nu vara i varierande stadier av förfall. Antar att det blir så när man köper prylarna ungefär samtidigt...
Senast i raden var mina älskade handskar av typen Racer PSG. Satt som gjutna och med rätt längd på fingrarna. De har varit med sen ca 2010 och använts i ur och skur, men nu är skinnet på fingerdelarna på sömmarna som gnids mot greppen i upplösning.

Började shoppa runt efter bra vardagshandskar med åtminstone några hårda skydd och till rimligt pris.
Efter att ha provat tjugotalet handskmodeller hos den andra stora handlaren i Uppsala, fann jag att de enda som satt bra var Alpinestars GP-Pro med prislappen 1900 kr.
Det var ju inte riktigt meningen...

Började fundera lite över de utslitna Racer-handskarna, och killen som sålde ur bakluckan på SMC:s årsmöte i Eskilstuna för ett antal år sen. Lite googlande och jag hittade hans företag, Event MC. Han säljer fortfarande, och se - han har fortfarande Racer-handskar till salu!
Priserna och modellerna var inte helt bekväma emellertid.
Mer surf, och info hittas om att Racer tycks ha försäljning via sin egen webb. De har t.o.m. en Outlet med billigare modeller. Men, de säljer inte till Sverige.

En kontakt senare och Fertig!, de lovar att skicka handskarna mot Paypal-betalning!
Ett par Racer Sicuro i fluor-grönt är på väg!
13 - Racing Sicuro - Black Green-558x612.jpg
Lite mer snokande på Racers sajt och jag hittar uppföljaren till mina PSG!
Men priset är jobbigt...

Ännu lite mer googling och jag hittar PSG 2-modellen på Amazon från Brittanien för några hundringar mindre.
Lyckan är närmast fullständig, med två nya par handskar på ingående av en modell och storlek jag vet kommer att passa. :banana
24 - Tourers - Long Glove - PSG2 - Brown-558x612.jpg
:cMoney: Och priset då?
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#350 Inlägg av adrian_vg »

Strax över 400 kr inkl frakt för de svarta, strax över en tusing inkl frakt för de gröna.

Två par handskar för lägre kostnad än de Alpinestars GP-Pro jag tittade på...
Något billigare (med SMC instruktörsrabatt) än finhandskarna (Knox Biomech) jag vill spara lite.
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#351 Inlägg av adrian_vg »

Som sagt, grejorna börjar trilla i småbitar just nu...
Denna midjeväska hämtade jag ut häromdagen.
TG har medverkat till att det blev en Klättermusen Fimmafäng 2.0.
Kollade på modell 1.0 för några år sen, men valet föll på en Everest från Stadium, pga priset.
Fimmafängen är inte billigare idag, men jag är bättre stadd vid kassa än då. :banana

Efter att ha använt Fimmafängen i några dagar nu kan jag konstatera att det är en "viss" skillnad i detaljkvalitet, sömmar, material och spännen mm jmfm med min förra Everest-midjeväska...
Jag föll för färgen - "burnt russel". Föll stenhårt. Reptilhjärnan måste hållas kort i fortsättningen, med tanke på priset...
Den enda kritik jag har mot Fimmafängen är dessutom just färgen.
När jag har väskan runt midjan, och kör runt i mitt svarta skinnställ, ser väskan ut som en babianröv på mig...
Oh, well... :roll:
Bilagor
IMG_20160520_073709-800x600.jpg
IMG_20160520_073709-800x600.jpg (70.03 KiB) Visad 9807 gånger
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#352 Inlägg av blacken »

När jag har väskan runt midjan, och kör runt i mitt svarta skinnställ, ser väskan ut som en babianröv på mig.

Du får välan snabba på, när du passerar förbi djurparkerna då. :laugh
Alla mina mc-persedlar verkar just nu vara i varierande stadier av förfall
Bara dom? "Husse" inte inräknad i ekvationen? :mrgreen:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#353 Inlägg av adrian_vg »

Ingen safaripark för mig på hoj, här inte... :wink:
Dessutom, ju rödare bak, desto mer dominant, eller hur det var. Sug på den du! :lol:

Jag i förfall?? Inte då! :mrgreen:
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#354 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:Ingen safaripark för mig på hoj, här inte... :wink:
Dessutom, ju rödare bak, desto mer dominant, eller hur det var. Sug på den du! :lol:

Jag i förfall?? Inte då! :mrgreen:
Ju rödare röv ju k""""e hona, så den får du gärna "suga på" själv.. :mrgreen:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#355 Inlägg av adrian_vg »

Ojdå... :roll:
===

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#356 Inlägg av Conseal »

Du bara köper och köper .. Smältlim och vävtejp så håller det ett tag till.
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#357 Inlägg av Tyrannosaurus »

Conseal skrev:Du bara köper och köper .. Smältlim och vävtejp så håller det ett tag till.
Precis! Jag har reparerat allt från skinnställ och stövlar till motorkåpor med silvertejp (racetejp även kallat eftersom många RR chaufförer använder det till diverse ändamål på båda sina hojar och kläder) och det funkar alldeles utmärkt.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#358 Inlägg av adrian_vg »

Conseal skrev:Du bara köper och köper .. Smältlim och vävtejp så håller det ett tag till.
Vissa saker kan inte repareras, eller är värt att göra det.
Handskarna skulle kunna sys med en yttre söm, men passformen är tajt, så jag skulle inte få in fingrarna längre. Dessutom är skinnet tunnslitet just vid sömmarna. En reparation skulle bli en mycket temporär fix.
Gamla midjeväskan har sett bättre dar, och läcker in vatten vid minsta fuktighet i luften.

:P
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#359 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Vissa saker kan inte repareras, eller är värt att göra det.
Handskarna skulle kunna sys med en yttre söm, men passformen är tajt, så jag skulle inte få in fingrarna längre. Dessutom är skinnet tunnslitet just vid sömmarna. En reparation skulle bli en mycket temporär fix.
Gamla midjeväskan har sett bättre dar, och läcker in vatten vid minsta fuktighet i luften.

:P
Jo-o då! Fram med tillräckligt mycket tejp bara :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=3IMuZY5U3AM
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#360 Inlägg av adrian_vg »

Jo, men... :roll:
===

Skriv svar