Har en älskad Honda VF 750C -82 i garaget som jag tänkte väcka ur sin törnrosasömn..... dvs 16 år.
Ja det är knäppt att jag inte kört den på så länge men det kom en massa ungar, hundar och cabbar emellan och den försvann längre och längre in i garaget.
Mitt dilemma nu vågar jag starta upp den utan motorns havererar med packningar/oljor mm? Min tanke är att lämna den på service (om det räcker efter så lång tid?) alt upprustning men har hört runt lite och fått beskedet att det kan landa på 10.000 för en riktig upprustning. Därför har en tanke på att köpa en körklar likadan hoj och använda min egen som reservdelshoj då den var i toppskick när jag ställde av den. Men då kommer problemet att jag inte vet hur kammarna är på hojen jag köper. Min egen är kammarna bytade på (det är ju ett ökänt fel på dessa cyklar). Har försökt hitta nån som vill ha en upprustning som ett hobbyprojekt vid sidan av men inte lyckats hitta nån ännu....bor i Helsingborgstrakten....
Är inte någon som meckar med hojar själv så håll ev tekniksnack på en lågstadienivå

Har även funderat på att byta upp mig till en VF1100C men det känns lite för stort.....
Snälla ni - hur hade ni gjort? Är ju djupt förälskad i VF-custuom stuket så vill ju gärna ha min lilla sötnos kvar......
//Marie