Jepp, inbokat sen länge.
Kommer att bistå Conseal med vad han nu behöver i manageringen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
blacken skrev:Du glömde -07 och -09 så vart Tyrannosarus och Blacken medlemmar på vfr forum och totalt trashade min vardag.
2007 hade jag inte blivit medlem än, men insåg snart att Tyrre var en storhet att lära av. Och ni två tillsammans... Oi-vey.
Upptäckte just att trots att du blev medlem mer än ett år efter mig så har du hunnit med nästan fyra gånger så många inlägg
Jag vet att du är en dataknutte, men gör du inget annat än skriver på forumet?
Tyrannosaurus skrev:Upptäckte just att trots att du blev medlem mer än ett år efter mig så har du hunnit med nästan fyra gånger så många inlägg
Jag vet att du är en dataknutte, men gör du inget annat än skriver på forumet?
Det blev väldigt mycket i början, det är de effekterna som hänger kvar.
Var en helt ny grej för mig att prata motorcyklar med nån som hade intresse av det, efter ca tio år i mörkret.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Shit happens.
Inte ens det österrikiska märket vars namn inte får nämnas, besparas...
IMG_20160507_170808.450x600.jpg (52.6 KiB) Visad 10027 gånger
Adrian_vg <3 Biltema.
IMG_20160507_181802.450.600.jpg (47.61 KiB) Visad 10027 gånger
===
adrian_vg skrev:Shit happens.
Inte ens det österrikiska märket vars namn inte får nämnas, besparas...
Adrian_vg <3 Biltema.
= Nödlagning. Men frågan är hur säkert det är. Det finns ju pluggar man sätter i inifrån.
Nackdel: Hjulet och däcket måste av.
Fördel: Det håller lika bra och är lika säkert som innan punkan.
blacken skrev:Så kan det gå, om man har en skruv lös Sorry men det var öppet mål
Var min gäst.
Angående plugg, ingen däckverktad som är öppet på en lördag i Uppsala. Och sen var det ju detta med att montera av hjulet. Orka, liksom...
Larv-pluggar håller, den jag har i kvaddens däck är inne på andra eller om det var tredje året nu.
Att byta däck helt och hållet kommer inte på fråga - däcket är ca 2-300 mil gammalt bara.
Inget man byter pga ett pyttehål.
===
vtrib skrev:-Men nu har du dub-däk - det är bra at ha till vinter
forlåt.. nej det är inte roligt.
Ib
Med en dubb - bitvis bra fäste.
Kändes lite vingligt i morse, men det beror antagligen på att jag bara fyllde på med luft från en Biltema-kompressor och justerade trycket mha mätaren på den kompressorn.
Vi vet ju alla att luft man pumpar med en Biltema-kompressor inte är lika bra som kvalitetsluft från tex en bensinmack.
Pumpar på Shell i em.
V-air kan inte vara fel.
===
adrian_vg skrev:Kändes lite vingligt i morse, men det beror antagligen på att jag bara fyllde på med luft från en Biltema-kompressor och justerade trycket mha mätaren på den kompressorn.
Vi vet ju alla att luft man pumpar med en Biltema-kompressor inte är lika bra som kvalitetsluft från tex en bensinmack.
Pumpar på Shell i em.
V-air kan inte vara fel.
Ännu viktigare är att byta till sommarluft i däcken, för vinterluft är mycket halare
===
adrian_vg skrev:Kändes lite vingligt i morse, men det beror antagligen på att jag bara fyllde på med luft från en Biltema-kompressor och justerade trycket mha mätaren på den kompressorn.
Vinglet berodde på att lufttrycket bara var ca 1,9 bar i framdäcket.
Rejäl felvisning av mätaren på Biltema-kompressorn - 2,6 bar...
===