Nu sitter förknasarna ihop igen för tredje gången på förhållandevis kort tid.
Gång 1. Rengöring.
Gång 2. Byte av lågfartsmunstycken.
Gång 3. Byte av flotörnålar och tillhörande ventiler totalt fem pyttesmå delar/förgasare (flotörventil [det är den största delen], tätbricka, litet sketet nylonfiler, nål, åså en liten jävla fjäder som nålen hänger i flotören med). Till detta kommer ett antal små skruvar och pinnarna som håller flotörerna. Allt detta samtidigt som händerna går som guttaperkabollar. Det är spännande ibland, jag måste ha blivit en mästare på tålamod... Eller kanske inte

Det är kanske tur att det är tjocka väggar i mitt garage så att folk inte hör mina svavelosande svordomar när grejer far iväg, kroppen rätt som det är slutar funka och varje rörelse bara gör ont

Att ta medikamenter i det läget är ett svårt val eftersom 1. hela världen då börjar snurra, och 2. jag i det läget skulle kunna ta jobb som drinkblandare åt James Bond (shaken not stirred). Sen tar det ca. en timme tills allt när normalt (nåja) igen och då kommer ju det där med tålamodet som jag har massor av - Inte! Det SKA bli klart idag - Oh shit!
Jaja, ni kan ju föreställa er cirkusen som försiggår i mitt garage

Tur att man har en hel del rutin på att skruva hoj annars skulle det nog skita sig kapitalt i kubik.
Nu bör iaf förgaseriet funka, det verkade som att nålarna var slitna och löpte inte helt lätt och verkade hänga sig ibland öppet och ibland stängt, inte minst misstänker jag det eftersom det var en massa soppa kvar i dom trots att jag hade dränerat dom. Dessutom såg dom små nylonfiltren inte så roliga ut. Jag har inte provstartat, men det har ingen betydelse för resultatet märks ändå inte förrän jag kör med hojen.
Jo ett tips till andra som kanske ska mecka förgasare/spjällhus på VF/VFR. Mycket silikonfett gjorde susen för att få gummina och gasarna på plats. *Plopp* så satt dom där.
Återstår att fixa innan säsong:
- Byta olja i gaffeln.
- Putsa och smörja upp bussningarna i bromsoken.
- Lämna in stötdämparen för lutning (förspännaren).
- Slipa och spackla lite på underkåpan och sen lämna den på lack.
- Byta chokevajer som har delat på sig.
- Se om det går att hitta någon annan omkopplare på vänster handtag - Special-special. Underdelen måste jag ha kvar standard eftersom den innehåller funktioner för mina positionsljus (som inte finns på europeiska hojar), men överdelens hel- och halvljusomkopplare är av tryckknappsmodell som verkar glappa som standard (jag har redan bytt den en gång) så jag ska kolla om kanske VFR:ens variant kan ha samma skruvmönster och passa ihop med min underdel.
Sen ska jag själv också fixas. Vi får se när det blir. Utredningen är vad jag fattar klar, sen blir det väl en del tester innan Dr. Frankenstein får ta fram borrmaskinen