
http://www.motorcyclenews.com/news/2015 ... ke-double/
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Det är ju inte helt osannolikt att Fireblade kommer att ersättas. Om man tittar på utbudet idag så är den hopplöst sist bland 1000cc sporthojar med minst effekt och högst vikt. Närmast före ligger GSXR1000 men det är Panigale, R1, S1000RR och ZX10R som har kommandot.M@rtini skrev:Hittade en länk på ett annat forum, och eftersom jag inte sett något här än delar jag med mig.![]()
http://www.motorcyclenews.com/news/2015 ... ke-double/
Jag är av en helt annan uppfattning, jag tror det är helt osannolikt att Firebladen kommer ersättas och försvinna som modell (är ju lite av en modern klassiker).Tyrannosaurus skrev: Det är ju inte helt osannolikt att Fireblade kommer att ersättas. Om man tittar på utbudet idag så är den hopplöst sist bland 1000cc sporthojar med minst effekt och högst vikt. Närmast före ligger GSXR1000 men det är Panigale, R1, S1000RR och ZX10R som har kommandot.
Jag kan också hålla med om att specen på sista generationen Fireblade inte är lika hög som hos vissa konkurrenter (dock inte prestandan, den som klankar ner på prestandan har inte kört en sådan). Specen på Firebladen är dock kopplad till deras egen syn på just Firebladen - den ska vara så mycket mer än en hoj byggd enbart för Superstock och Superbike. Och att jämföra dess spec eller prestanda med RC30 och RC45 är direkt felaktigt. RC30 och RC45 var aldrig var mans egendom.
I slutändan tror jag att allt handlar om vinstmaximering. Man bygger de hojar som maximerar försäljningen utifrån de pengar man satsar.