Nygammal hoj
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Nygammal hoj
Surfar runt lite efter viffer och såg denna hoj. Såg priset och reagerade men den är verkligen en lågmilare.
http://m.blocket.se/jonkoping/Honda_Hon ... ?ca=21&w=2
http://m.blocket.se/jonkoping/Honda_Hon ... ?ca=21&w=2
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Re: Nygammal hoj
Det var inte många mil det där!
Vad för Viffer letar du efter?
/Råttis
Vad för Viffer letar du efter?
/Råttis
Re: Nygammal hoj
En 1200a precis som du tror jag.Råttis skrev:Vad för Viffer letar du efter?
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Re: Nygammal hoj
M@rtini är inte helt fel ute
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Re: Nygammal hoj
HeHe!
Nåja har idag beslutat mig för att vänta ett år till innan jag går upp till 1200-an.
/Råttis
Nåja har idag beslutat mig för att vänta ett år till innan jag går upp till 1200-an.
/Råttis
Re: Nygammal hoj
Såg den också. Snittat 3 mil per år, till och med jag åker mer Dags för 100-milaservice omkring 2030 med andra ord
Känns som att den blivit stående i något dödsbo eller liknande. Galet.
Känns som att den blivit stående i något dödsbo eller liknande. Galet.
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Re: Nygammal hoj
Finns ju massvis med folk som köper hojar som inte ens har körkort, bara för att ha en. Har själv en sån dåre till kompis. Köpte en flång ny HD, har kört två mil med den kanske. Skillnaden är väl att en HD faktiskt håller värdet någorlunda. Den där VFRen ser jag som osannolikt att nån betalar de där pengarna för.
Hej BTW. Första inlägget här. =)
Hej BTW. Första inlägget här. =)
Re: Nygammal hoj
Välkommen i så fall
Nä, jag kan inte heller se att någon laxar den summan, oavsett hur fin den är. Varenda packning lär ju vara upptorkad
Nä, jag kan inte heller se att någon laxar den summan, oavsett hur fin den är. Varenda packning lär ju vara upptorkad
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Nygammal hoj
Jag anar ett troll här - får man verkligen tala väl om H-D?prose skrev:Finns ju massvis med folk som köper hojar som inte ens har körkort, bara för att ha en. Har själv en sån dåre till kompis. Köpte en flång ny HD, har kört två mil med den kanske. Skillnaden är väl att en HD faktiskt håller värdet någorlunda. Den där VFRen ser jag som osannolikt att nån betalar de där pengarna för.
Hej BTW. Första inlägget här. =)
Vad säger forumgeneralen?
Edit: Välkommen till forumet iaf.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Nygammal hoj
Snälla säg inte att det här är ett sånt forum enkom för inbördes beundran. =) Jag gillar öppet sinne och det finns mycket grejjer där ute som man hade velat testa utan vingar på tanken.
Ang packningar är jag inte helt 100 på om stillastående innebär att packningar far illa. Jag tänker att det beror väl på hur hojen har varit förvarad. Står den någorlunda tempererad så ser jag inte hur de kan ha farit mer illa än en hoj som blivit körd. Men däremot tänker jag mer på vilket försäkringsbelopp som hojen blir försäkrad för. Hur länge hojen ingår i hondas serviceprogram. Huruvida det är lätt att få tag på nya originaldelar ifall olyckan är framme och massa sånt. När det gäller bilar avslutas ju serviceprogrammen hos producenten efter 10 år. Jagmenar den här hojen är ju bra mycket äldre än så men aldeles för ung för att på något vis räknas som nån form av klassiker.
Ang packningar är jag inte helt 100 på om stillastående innebär att packningar far illa. Jag tänker att det beror väl på hur hojen har varit förvarad. Står den någorlunda tempererad så ser jag inte hur de kan ha farit mer illa än en hoj som blivit körd. Men däremot tänker jag mer på vilket försäkringsbelopp som hojen blir försäkrad för. Hur länge hojen ingår i hondas serviceprogram. Huruvida det är lätt att få tag på nya originaldelar ifall olyckan är framme och massa sånt. När det gäller bilar avslutas ju serviceprogrammen hos producenten efter 10 år. Jagmenar den här hojen är ju bra mycket äldre än så men aldeles för ung för att på något vis räknas som nån form av klassiker.
Re: Nygammal hoj
Jo packningar far illa vid långa stillestånd, spexiellt då gaffelpackningarna. Och håller med att den har en prissättning motsvarande hd:s dvs "något" övervärderad. Men hd är ju faktiskt på "fallrepet" prismässigt sett, dom har rasat kraftigt i pris på senare år. jag håller med om att Viffern är "Lite" övervärderad, men alla har ju inte kontakt med realitèn alla gånger, spexiellt märkesfanatiker . Vad som talar för Viffern, är att den har kvalitè som ingen hd någonsin kommer i närheten utav, men den har inte hd:s ballhetsfaktor förstås. men en "klassiker" kan man nog inte förneka att den antingen är eller kommer att bli. Åtskilliga anser idag RC 36 I vara en klassiker, som man kan få för en human summa riksdaleros. liasom värdet på järnhästen är inte det som avgör ifall den är en "klassiker" utan dess egenskaper är helt avgörande, men förståss, det finns alltid dom som har svårt att rätta värdet på sitt speciella järnhästsmärke.prose skrev:Snälla säg inte att det här är ett sånt forum enkom för inbördes beundran. =) Jag gillar öppet sinne och det finns mycket grejjer där ute som man hade velat testa utan vingar på tanken.
Ang packningar är jag inte helt 100 på om stillastående innebär att packningar far illa. Jag tänker att det beror väl på hur hojen har varit förvarad. Står den någorlunda tempererad så ser jag inte hur de kan ha farit mer illa än en hoj som blivit körd. Men däremot tänker jag mer på vilket försäkringsbelopp som hojen blir försäkrad för. Hur länge hojen ingår i hondas serviceprogram. Huruvida det är lätt att få tag på nya originaldelar ifall olyckan är framme och massa sånt. När det gäller bilar avslutas ju serviceprogrammen hos producenten efter 10 år. Jagmenar den här hojen är ju bra mycket äldre än så men aldeles för ung för att på något vis räknas som nån form av klassiker.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Nygammal hoj
Pftja. Alltså, om man tar det på materialnivå, vad är det som gör att backboxen åldras fortare av att inte nötas än att den nöts?
Själv anser jag väl annars att en klassiker är det när värdeminskningen nått sin vändpunkt. I VFR gen5 lär ju inte det hända på många år. I övrigt är det väldigt sällan folk som skaffar HD kan tänka sig skaffa en VFR, och vise versa. Olika målgrupper och således uppfyller olika kriterier. Kan därför inte påstå att kvalitén är relevant.
Själv anser jag väl annars att en klassiker är det när värdeminskningen nått sin vändpunkt. I VFR gen5 lär ju inte det hända på många år. I övrigt är det väldigt sällan folk som skaffar HD kan tänka sig skaffa en VFR, och vise versa. Olika målgrupper och således uppfyller olika kriterier. Kan därför inte påstå att kvalitén är relevant.
Re: Nygammal hoj
Tjaa, värme, torka är något som får en packbox att "packa ihop" dvs långt stillestånd inomhus utan att packboxen fått någon olja på sig, då har dom en tendens att vilja läcka har jag observerat. Sedan det där med klassiker är ju en preferens som är lite olika, för min del så är det knarrens "karakestika" som är avgörande för min bedömning av dess "klassikerstatus" dvs hur är den att köra, har den specifika och unika egenskaper, vad för sorts "själ" har den, hur är den konstruerad, mm,mm. En hoj ska ge sin ägare stort nöje av att bruka den, den ska ha "själen" på vägen så att säga. Sedan så tillkommer övriga karaktärsdrag som till exempel just kvalitè, ergonomi, osv,osv. Att ge just åldersbegreppet "Carte Blanche" för bedömning av ett fordons eventuella "klassikerstatus", är inte alltid helt korrekt gällande i sin helhet. Utan ibland så dyker det upp fordon som enbart genom sina egenskaper och karaktärsdrag ger en omedelbar "klassiker status" genom att vara så pass bruksdugliga med rätta "själsegenskaperna" på vägen samt dess kvalitè på material och konstruktion.prose skrev:Pftja. Alltså, om man tar det på materialnivå, vad är det som gör att backboxen åldras fortare av att inte nötas än att den nöts?
Själv anser jag väl annars att en klassiker är det när värdeminskningen nått sin vändpunkt. I VFR gen5 lär ju inte det hända på många år. I övrigt är det väldigt sällan folk som skaffar HD kan tänka sig skaffa en VFR, och vise versa. Olika målgrupper och således uppfyller olika kriterier. Kan därför inte påstå att kvalitén är relevant.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Nygammal hoj
Svårt att uttrycka ironi i skriven form.prose skrev:Snälla säg inte att det här är ett sånt forum enkom för inbördes beundran. =) Jag gillar öppet sinne och det finns mycket grejjer där ute som man hade velat testa utan vingar på tanken.
Säg inte det. Forumgeneralen hade ju en Honda Shadow innan viffrarna, och en Shadow är ju en H-D-wannabe.prose skrev:I övrigt är det väldigt sällan folk som skaffar HD kan tänka sig skaffa en VFR, och vise versa.
Conseal kom till besinning snart nog iaf...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Re: Nygammal hoj
Mmmm... Man får gilla alla motorcyklar men forumet är vinklat med förkärlek till VFR.
VT750 var första hojen (tog över farsans efter hans stroke) men drömmen var en VFR vilket också införskaffades. Sedan syndade jag en vända med VTR och hade även en Yamaha som vinterprojekt en kort stund. Kör VFR, kommer alltid gilla VFR men det utesluter inte att jag vid tillfälle kommer äga annan hoj.
Har funderat på att skaffa en custom men då som komplement och inte ersätta vifffern. Vill även ha en lekhoj men eftersom finanser och utrymme inte tillåter fler fordon så blir det bara viffer tills vidare då den är rätt komplett iallafall för mig. Möjligen byta till en Crossrunner vilket jag varit inne på lite.
Det blev responsen på indragningen i dialogen
VT750 var första hojen (tog över farsans efter hans stroke) men drömmen var en VFR vilket också införskaffades. Sedan syndade jag en vända med VTR och hade även en Yamaha som vinterprojekt en kort stund. Kör VFR, kommer alltid gilla VFR men det utesluter inte att jag vid tillfälle kommer äga annan hoj.
Har funderat på att skaffa en custom men då som komplement och inte ersätta vifffern. Vill även ha en lekhoj men eftersom finanser och utrymme inte tillåter fler fordon så blir det bara viffer tills vidare då den är rätt komplett iallafall för mig. Möjligen byta till en Crossrunner vilket jag varit inne på lite.
Det blev responsen på indragningen i dialogen
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.