Off-topictråden del8

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: Off-topictråden del8

#136 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Nu så tycker jag att det hela med nallarna börjar att spåra ur "litegranna"
https://www.youtube.com/watch?v=HQtIlxe_ZkY :?
Är den på riktigt?
Jag gillar kanske som bekant inte smartfånar, dels eftersom jag inte tycker dom är speciellt smarta med sina touchskärmar som kräver stadiga och små fingrar och dels eftersom dom är proppfulla med spyware och är superkänsliga för diverse virus och skit.

Kolla bara vad Edward Snowden säger om dom:
Jag klistrar in texten eftersom det ligger på SVT Text, så länkens livstid är klart begränsad http://www.svt.se/svttext/web/pages/140.html

Enligt den amerikanske visselblåsaren
Edward Snowden kan den brittiska
underrättelsetjänsten utan problem
hacka sig in i smarta telefoner utan
att ägarna märker något. Det berättar
han i en intervju med BBC.

Under intervjun hävdade Snowden att
den brittiska underrättelsetjänsten
GCHQ utvecklat spionprogram som
används för att hacka smarta telefoner
utan att ägarna märker något.

Enligt Snowden spelar det ingen roll
om telefonen är på eller av - program-
met fungerar i alla lägen, vilket gör
att ägaren inte kan skydda sig.

Men fan va ball RoBoHon var, där kan vi snacka om en riktig SmartPhone som skapar en intensiv vill-ha-känsla 8) :D
http://m3.idg.se/2.1022/1.638861/mobilt ... ---robohon
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#137 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:
blacken skrev:Nu så tycker jag att det hela med nallarna börjar att spåra ur "litegranna"
Är den på riktigt?
Jag gillar kanske som bekant inte smartfånar, dels eftersom jag inte tycker dom är speciellt smarta med sina touchskärmar som kräver stadiga och små fingrar och dels eftersom dom är proppfulla med spyware och är superkänsliga för diverse virus och skit.

Kolla bara vad Edward Snowden säger om dom:
Jag klistrar in texten eftersom det ligger på SVT Text, så länkens livstid är klart begränsad http://www.svt.se/svttext/web/pages/140.html

Enligt den amerikanske visselblåsaren
Edward Snowden kan den brittiska
underrättelsetjänsten utan problem
hacka sig in i smarta telefoner utan
att ägarna märker något. Det berättar
han i en intervju med BBC.

Under intervjun hävdade Snowden att
den brittiska underrättelsetjänsten
GCHQ utvecklat spionprogram som
används för att hacka smarta telefoner
utan att ägarna märker något.

Enligt Snowden spelar det ingen roll
om telefonen är på eller av - program-
met fungerar i alla lägen, vilket gör
att ägaren inte kan skydda sig.

Men fan va ball RoBoHon var, där kan vi snacka om en riktig SmartPhone som skapar en intensiv vill-ha-känsla 8) :D
http://m3.idg.se/2.1022/1.638861/mobilt ... ---robohon
Just därför så kör jag enbart med min kära Ericsson W810.
Men fan va ball RoBoHon var, där kan vi snacka om en riktig SmartPhone som skapar en intensiv vill-ha-känsla
för mycket riksdag, samt alldeles för lite hojåka låter det som. :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#138 Inlägg av blacken »

Ja se länsman, först så nobbade dom Glock 17 ett suveränt och erkänt pålitligt vapen, av alla experter i hela världen, men inte av Svenska länsman, dom dömde ut dom som opålitliga. "vi ska ha Sig Sauer" ylade dom i högan sky, "dom är världsbäst och krånglar aldrig" Anmärkningsvärt är att Svenska Militären tyckte tvärtom och använder G17 nu ..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/ ... 1534818.ab
Hör till bilden att dels den är svindyr och det finns fullgoda alternativ som har bättre rykte angående pålitlighet och pris. Men det är ju bara skattebetalares stålar, så vad gör det? tycks snacket gå i dom "stugorna"...
Senast redigerad av blacken den tis okt 06, 2015 23:39, redigerad totalt 2 gång.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#139 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Just därför så kör jag enbart med min kära Ericsson W810.
Samma här, min Nokia C2-01 duger alldeles utmärkt. Har också ett 16 GB minneskort i den så den har minne så det räcker och blir över.

Som kuriosa brukar jag ibland berätta om telefonförsäljaren som nästan sprang fram till mig i ett centrum för en del år sen:
- Hej! Vad har du för mobiltelefon? (jätteentusiastisk på rösten)
- Nokia 6310i (som jag hade då och visade den)
- Jaha! Vad kan det då? (fortfarande lika entusiastisk på rösten)
- Det går att ringa med den.
Försäljaren tvärvände och gick.
Men fan va ball RoBoHon var, där kan vi snacka om en riktig SmartPhone som skapar en intensiv vill-ha-känsla
:laugh
Kanske bra å ha nu när man inte längre har nån riksdag.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#140 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Just därför så kör jag enbart med min kära Ericsson W810.
Samma här, min Nokia C2-01 duger alldeles utmärkt. Har också ett 16 GB minneskort i den så den har minne så det räcker och blir över.

Som kuriosa brukar jag ibland berätta om telefonförsäljaren som nästan sprang fram till mig i ett centrum för en del år sen:
- Hej! Vad har du för mobiltelefon? (jätteentusiastisk på rösten)
- Nokia 6310i (som jag hade då och visade den)
- Jaha! Vad kan det då? (fortfarande lika entusiastisk på rösten)
- Det går att ringa med den.
Försäljaren tvärvände och gick.
:laugh
Kanske bra å ha nu när man inte längre har nån riksdag.
Ajdå ännu värre, tror inte att den helt kan ersätta en riksdag heller..

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#141 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:
adrian_vg skrev:
Är den på riktigt?
http://www.aftonbladet.se/partnerstudio ... d3f54@omni
Creepy.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#142 Inlägg av blacken »

Jupp, realy creapy, antagligen så ligger den i tiden,många ensamma finns det i dagens urbaniserade existens, och en dylik kontraption uppfyller "några" parametrar för en del den behöver inte rastas, den lämnar en aldrig, och den gör alltid som vederbörande vill. Som sagt Realy creepy är det, fast tog man hem en, katten skulle nog garanterat relativt snabbt förvandla den till sitt ursprung dvs en massa dioder och motstånd :)...

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#143 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Jupp, realy creapy, antagligen så ligger den i tiden,många ensamma finns det i dagens urbaniserade existens, och en dylik kontraption uppfyller "några" parametrar för en del den behöver inte rastas, den lämnar en aldrig, och den gör alltid som vederbörande vill. Som sagt Realy creepy är det, fast tog man hem en, katten skulle nog garanterat relativt snabbt förvandla den till sitt ursprung dvs en massa dioder och motstånd :)...
Och så väntar vi bara på en fullt fungerande fullstorleksdito. :tuttar :wink:
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#144 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Jupp, realy creapy, antagligen så ligger den i tiden,många ensamma finns det i dagens urbaniserade existens, och en dylik kontraption uppfyller "några" parametrar för en del den behöver inte rastas, den lämnar en aldrig, och den gör alltid som vederbörande vill. Som sagt Realy creepy är det, fast tog man hem en, katten skulle nog garanterat relativt snabbt förvandla den till sitt ursprung dvs en massa dioder och motstånd :)...
Och så väntar vi bara på en fullt fungerande fullstorleksdito. :tuttar :wink:
Men herr Adrian då, nu så blir jag alldeles chockerad här :shock: tänk på att det finns religiöst folk här på forumet som blir generade över en sådan frispråkighet. Fast å andra sidan, har du en aning om hur ont en transistor, diod, elller motstånd kan gör på ett ollon? Samt att ampereolja funkar apdåligt som både glid och smörjmedel... :lol:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#145 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Men herr Adrian då, nu så blir jag alldeles chockerad här :shock: tänk på att det finns religiöst folk här på forumet som blir generade över en sådan frispråkighet. Fast å andra sidan, har du en aning om hur ont en transistor, diod, elller motstånd kan gör på ett ollon? Samt att ampereolja funkar apdåligt som både glid och smörjmedel... :lol:
Men det är ju porren som driver utvecklingen framåt!

Betallösningar på internätet - drevs fram för att kunna ta betalt för porrinnehåll.

Snabbare internät för hemanvändare - för att kunna streama porrfilm i HD-kvalitet.

Större hårddiskar - måste få plats med porrbildssamlingen.

Större widescreenskärmar - större bilder på härligheten.

Ja, du fattar... ;-)
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#146 Inlägg av blacken »

Och jag i min enfald trodde att det berodde på:

Betallösningar på internätet - Snabbt och enkelt kunna pröjsa för dom senaste nödvändiga tillbehören till Viffern.

Snabbare internät för hemanvändare - för att snabbt få fram det senaste i justeringar och felsökningar för Viffer.

Större hårddiskar - Måste få plats med alla coola kort ifrån senaste semestern med Viffern

Större widescreenskärmar - För att kunna njuta av sina semesterfilmer med Viffern.

Ja, du hajjar :D ..

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#147 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Och jag i min enfald trodde att det berodde på:

Betallösningar på internätet - Snabbt och enkelt kunna pröjsa för dom senaste nödvändiga tillbehören till Viffern.

Snabbare internät för hemanvändare - för att snabbt få fram det senaste i justeringar och felsökningar för Viffer.

Större hårddiskar - Måste få plats med alla coola kort ifrån senaste semestern med Viffern

Större widescreenskärmar - För att kunna njuta av sina semesterfilmer med Viffern.

Du har fått det om bakfoten. Om det nu inte är så att vifferbilderna är porr.

Isf räknas det som en fetisch, och är per definition porr. ;-)
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#148 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:

Hmmm, herrn verkar att vara "lite" fixerad vid intimt könsumgänge med tillhörande attribut, man får ett "svagt" intryck att att ni har tillbringat för lång tid i soffan. Man kan väldigt lätt härledas till att det kanske är dags för oss på forumet att skramla ihop till en helkväll med fala och lättfotade damer åt herrn? :lol:

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#149 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
adrian_vg skrev:

Hmmm, herrn verkar att vara "lite" fixerad vid intimt könsumgänge med tillhörande attribut, man får ett "svagt" intryck att att ni har tillbringat för lång tid i soffan. Man kan väldigt lätt härledas till att det kanske är dags för oss på forumet att skramla ihop till en helkväll med fala och lättfotade damer åt herrn? :lol:
Tycker det snarare låter lite som gräsänkling blues hos herr Adrian https://www.youtube.com/watch?v=e7CrWWJE8Xk
blacken skrev:Jupp, realy creapy, antagligen så ligger den i tiden,många ensamma finns det i dagens urbaniserade existens, och en dylik kontraption uppfyller "några" parametrar för en del den behöver inte rastas, den lämnar en aldrig, och den gör alltid som vederbörande vill. Som sagt Realy creepy är det, fast tog man hem en, katten skulle nog garanterat relativt snabbt förvandla den till sitt ursprung dvs en massa dioder och motstånd.
Men creepy? Jag tycker den är apball :lol:

Men att kissemissen relativt snabbt skulle förvandla den till sitt ursprung är väl inte helt rätt. Det är ju hundar som har för vana att käka upp allt oavsett vad det består av, katterna brukar spöa upp grejerna istället så du ska kanske inte ha den i närheten av elektronik trots allt http://www.youtube.com/watch?v=00KM53yZi2A :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#150 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Hmmm, herrn verkar att vara "lite" fixerad vid intimt könsumgänge med tillhörande attribut, man får ett "svagt" intryck att att ni har tillbringat för lång tid i soffan. Man kan väldigt lätt härledas till att det kanske är dags för oss på forumet att skramla ihop till en helkväll med fala och lättfotade damer åt herrn? :lol:
Det mesta handlar om att uppfylla vissa grundläggande behov.

Se https://en.wikipedia.org/wiki/Maslow%27 ... y_of_needs.
Här en mer folklig version på svenska; http://lattattlara.com/psykologiska-per ... ovstrappa/.

Fundera på var viffern och sex/porr hamnar. :D

Edit: På ett mer seriöst plan, tror jag de flesta ligger på nivå tre eller fyra. Nivå fem brukar, lite cyniskt, vara förunnat lyckliga människor med riktiga vänner och familj som älskar dem och som är ekonomiskt oberoende.
===

Låst