Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

#2266 Inlägg av adrian_vg »

Nu tänker jag högaktnings- och respektfullt ignorera dig ett tag Blacken. :P
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#2267 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:Nu tänker jag högaktnings- och respektfullt ignorera dig ett tag Blacken. :P
Hvad!? Här har man i sin ärliga uppsåt och oro över en medhojåkares hälsa och väl och ve, för du har ju indicerat att din hälsa inte är så bra på sistone i ditt hojåkande, har enbart varit utom sig över eder fragila och delikata ohälsa. Så får man en älgläpp utav rang? undertecknad är mycket förpusslad utav eder negativa reaktion på ens ärliga uppsåt i ens vilja att eder hälsa inte skola äventyra eder framtida vistelse på detta stenklot i universum, samt enbart haft för ögonen edert bästa. Hmmmpff!.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#2268 Inlägg av adrian_vg »

Motorcyklar har inte tak, okej? :lol: :P
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#2269 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:Motorcyklar har inte tak, okej? :lol: :P
Finns med cab åsså :mrgreen: https://www.youtube.com/watch?v=9VKXA8EATa8

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#2270 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Aha, risers, tack Hasse!

Nej, hade inga såna på min grönviffer.
Risers finns det en uppsjö av hos Roffes, både raka, vinklare och olika höjder http://www.roffesmotor.se
Dom har både postorder och butik i Jordbro söder om Stockholm, inte så hysteriskt långt från Uppsala. På tal om det har jag planer att prova lite kläder innan säsongen är slut bl.a. på Lelles, på tal om Uppsala.

Sen har du faktiskt ett alternativ om inget skulle funka tillsammans med en VFR. Varför inte titta lite närmare på nån av de klassiska VF-arna?

Innan du börjar protestera :wink:
VF750/1000F kan du glömma för det är framåtlutat. Men "S" modellerna är inte framåtlutade alls och "C" modellerna är absolut inte framåtlutade.
Nackdel: Det är gamla grejer.
Fördel: Det är billigt, det är kardan, tyngdpunkten är rätt låg, faktiskt lägre än VFR och det är V4 med lite "puff" i motorn till skillnad mot nån supermotard, om du inte väljer en värstingmotard vill säga, men dom har du vad jag förstår redan avisat.

I det läget handlar det väl mest om att hitta ett fint ex, men såna finns. 750:na ligger på 86 hk, 1100:na på 120 hk och sen finns ju även 90-tals Magnan som har en omarbetad VFR-motor på 90 hk.

Innan du avvisar borde du åtminstone provsitta och gillar du inte custom så har du "S" som på sin tid gällde som upprättsittande sporthoj och -82 har högre syre än -83, men dom är utbytbara.

Jag hade kunnat erbjuda dig att provsitta 1100S, men det skiter sig tyvärr eftersom min de facto är framåtlutad. Originalstyret är iofs rätt högt, men det har bara varit monterat i typ 5 minuter, när jag lyfte den ur leveransburen och rullade in den i garaget 1987, sen dess har jag inte använt det :mrgreen:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#2271 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:
adrian_vg skrev:Motorcyklar har inte tak, okej? :lol: :P
Finns med cab åsså :mrgreen: https://www.youtube.com/watch?v=9VKXA8EATa8
Musiken, jag dör...! :laugh
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#2272 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:Aha, risers, tack Hasse!

Nej, hade inga såna på min grönviffer.
Risers finns det en uppsjö av hos Roffes, både raka, vinklare och olika höjder http://www.roffesmotor.se
Dom har både postorder och butik i Jordbro söder om Stockholm, inte så hysteriskt långt från Uppsala. På tal om det har jag planer att prova lite kläder innan säsongen är slut bl.a. på Lelles, på tal om Uppsala.

Sen har du faktiskt ett alternativ om inget skulle funka tillsammans med en VFR. Varför inte titta lite närmare på nån av de klassiska VF-arna?

Innan du börjar protestera :wink:
VF750/1000F kan du glömma för det är framåtlutat. Men "S" modellerna är inte framåtlutade alls och "C" modellerna är absolut inte framåtlutade.
Nackdel: Det är gamla grejer.
Fördel: Det är billigt, det är kardan, tyngdpunkten är rätt låg, faktiskt lägre än VFR och det är V4 med lite "puff" i motorn till skillnad mot nån supermotard, om du inte väljer en värstingmotard vill säga, men dom har du vad jag förstår redan avisat.

I det läget handlar det väl mest om att hitta ett fint ex, men såna finns. 750:na ligger på 86 hk, 1100:na på 120 hk och sen finns ju även 90-tals Magnan som har en omarbetad VFR-motor på 90 hk.

Innan du avvisar borde du åtminstone provsitta och gillar du inte custom så har du "S" som på sin tid gällde som upprättsittande sporthoj och -82 har högre syre än -83, men dom är utbytbara.

Jag hade kunnat erbjuda dig att provsitta 1100S, men det skiter sig tyvärr eftersom min de facto är framåtlutad. Originalstyret är iofs rätt högt, men det har bara varit monterat i typ 5 minuter, när jag lyfte den ur leveransburen och rullade in den i garaget 1987, sen dess har jag inte använt det :mrgreen:
Lite för gammalt. Vill ha insprutning och ABS på min nästa hoj.
Fick provsitta en 990 SMR i helgen, och det var som en 690 Duke på steroider. Nära nog perfekt ergonomi för mig. Mycket stor vill ha-faktor med andra ord... :mrgreen:
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#2273 Inlägg av adrian_vg »

Jaha, så var det dags att köra lite kvadd till jobbet ett tag dårå. Med sju minusgrader i luften, och isfläckar mest delen av vägen, är det nog dags för mig att kapella bågen för en tid framöver. :(

Den siste äventyraren råkar alltid ut för saker på kvaddpremiären trots fordonskoll dagarna före, och denna gång är inget undantag...

Detta år hade den mjuka väskan bakpå frusit. Jag menar *frusit*. Fick ta i för kung och fosterland för att öppna blixtlåsöppningen, kom fem cm och dragaren säger "plink". Jaha... Efter att ha krånglat på en nyckelring fick jag upp öppningen en bit till. Så till nästa dragare. Tog det mycket försiktigare nu, men - "plink". Dragaren sprätte i väg och lär väl inte hittas igen förrän den sitter i ett däck på något familjens fordon. Bara att leta upp en nyckelring till.

Bromsarna hade frusit. Släppte på p-bromsen och vajern stod som en båge ut vid styret. Fick ta i en del på gasen till grannbarnens förtjusning för att komma loss.

Bromsljuskontakten var frusen. Bromsljusen stod på hela vägen till jobbet. Frenetisk pumpning på bromsarna lossade delvis på fanskapet.

På jobbet skulle jag ta fram kättingen och låset och inser att kättingen är fastfrusen i botten på väskan och inte en chans att få loss den på ett milt och hänsynsfullt sätt. Några våldsamma ryck senare och jag har en stelfrusen kätting som måste brytas upp, samt delar av väskbotten i min hand. Piskade kättingen mot marken för att bryta isär den, alltmedan folk som gick förbi bara stirrade och snabbt vände bort blicken när de såg att jag tittade upp.

Och som grädde på moset fick jag med mig fel elhandskar. Tog de trasiga med värme bara i lillfingrarna...
Å andra sidan fick lillfingrarna det hett om öronen med all effekt som bara kom dit.

Ännu en dag som radhusrebell... :huvet
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#2274 Inlägg av blacken »

alltmedan folk som gick förbi bara stirrade och snabbt vände bort blicken när de såg att jag tittade upp.
:lol: :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=-Kobdb37Cwc

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#2275 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:
alltmedan folk som gick förbi bara stirrade och snabbt vände bort blicken när de såg att jag tittade upp.
:lol: :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=-Kobdb37Cwc
Passande. :tummenupp
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#2276 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:...Ännu en dag som radhusrebell... :huvet
Jag hade tänkt svära lite smått över att det tog rätt lång tid att skrapa rutan imorse och att biljä***n inte får upp värmen förrän jag svänger in på jobbets p-plats, men det känns liksom lite futtigt...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#2277 Inlägg av blacken »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:...Ännu en dag som radhusrebell... :huvet
Jag hade tänkt svära lite smått över att det tog rätt lång tid att skrapa rutan imorse och att biljä***n inte får upp värmen förrän jag svänger in på jobbets p-plats, men det känns liksom lite futtigt...
https://www.youtube.com/watch?v=t7JbD3gxKIQ :lol: :lol: :mrgreen:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#2278 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Jag hade tänkt svära lite smått över att det tog rätt lång tid att skrapa rutan imorse och att biljä***n inte får upp värmen förrän jag svänger in på jobbets p-plats, men det känns liksom lite futtigt...
Skaffa kupévärmare kanske? :wink:
===

Användarvisningsbild
Jonher
Donator 2017
Donator 2017

#2279 Inlägg av Jonher »

Här på Teneriffa har vi inga problem med is, de fyller på i ishinken när det börjar sina 8-)
Bild
Never ride faster than your guardian angel can fly

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#2280 Inlägg av blacken »

Jonher skrev:Här på Teneriffa har vi inga problem med is, de fyller på i ishinken när det börjar sina 8-)
Bild
Och när du kommer hem, så väntar detta..
Bild
:lol: :banana

Skriv svar