Har fått lite problem med viffen , vid kallstart är det inga problem.
När vfr:n är varm, ,missar den lite vid Ca 2500R/m (bluddrar)
har inte varit så innan.
Går prefekt I högre varv
Koksade tändstift? Min grönviffern var sån innan jag gjorde en italiensk renovering.
Har du Power commander installerat?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
burnis skrev:Nu har jag bytt stiften
Och har provat,,,,går som en dröm,,provade bara i 30 min, men gick helt perfekt
märkte inget fel alls
ska prova mer snart
var inte koksade, men lite slitna
Stiften ska bytas en gång/år (ca. 1000 mil) om det är vanliga standardstift (platina- och iridiumstift håller längre). Att snåla på stiften kan kosta CDI box, pulsgeneratorer och/eller spolar som slits hårdare när stiften är dåliga.
Tänk på att använda rätt växel vid rätt varvtal och vid rätt hastighet. Det kan orsaka liknande problem också om stiften sätts igen. Det är inga stora motorer detta, våga varva och på sätt bränna rent tändstiften!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Donner skrev:Stiften skall väl bytas på 2400mil? Varje år eller 1000mil var ju på 70-talet
Det beror på vad det är för stift. Vanliga enkla D8EA eller dom jag kör på DPR8EA-9 ska nog bytas vid ca. 1000 mil. Men nu snackar jag om stift för 45 kr/styck. Lite häftigare grejer brukar hålla längre, speciellt dom där mittelektroden ser mer ut som en nål är är ofta platina eller iridium som håller betydligt längre. Men så kostar dom en bit mer också.
Donner skrev:Stiften skall väl bytas på 2400mil? Varje år eller 1000mil var ju på 70-talet
Det beror på vad det är för stift. Vanliga enkla D8EA eller dom jag kör på DPR8EA-9 ska nog bytas vid ca. 1000 mil. Men nu snackar jag om stift för 45 kr/styck. Lite häftigare grejer brukar hålla längre, speciellt dom där mittelektroden ser mer ut som en nål är är ofta platina eller iridium som håller betydligt längre. Men så kostar dom en bit mer också.
Köper "servicesats" på EBAY till min 02:a kostar runt 1300:- med frakt och innehåller uftfilter, oljefilter, oljefilteravdragare, ny bricka till oljefiltret och 4st nya iridiumstift !!
VFR 800 - 02 LIVERPOOLRÖD o VIT
KAWASAKI ZR7S-03 SÅLD
Köper "servicesats" på EBAY till min 02:a kostar runt 1300:- med frakt och innehåller uftfilter, oljefilter, oljefilteravdragare, ny bricka till oljefiltret och 4st nya iridiumstift !!
Låter som ett hyfsat pris för alla dom grejerna. Men till nästa gång kan det bli billigare för då behöver du ingen oljefilteravdragare (den har du ju nu), luftfilter kan du köpa ett K&N eller liknande så slipper du byta det fler gånger, oljefilter ligger på ca. 150 kr, stiften vet jag inte vad dom ligger på, men det kanske är ca. 150 kr/styck.
Bricka till oljefiltret förresten? Det är väl vanligt spin-on filter och då är det bara att skruva av det gamla, smörja O-ringen på det nya och skruva på. Det brukar inte finnas nån bricka där.