"Idag är en bra dag"

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: "Idag är en bra dag"

#271 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tyrannosaurus skrev:Åså ska db-killern givetvis ur (måste bara svalna lite) så jag kan lägga lite bullermattor i Stockholms tunnlar :mrgreen:

På lördag bär det iväg till Norrtälje och http://www.custombikeshow.se och vädret verkar se lovade ut just nu iaf. Några av oss kanske ses där.
Citerar mig själv...
Det bidde inget Norrtälje för det vart skitväder :(
Men det bidde en ordentlig tur på bl.a. Bulten i torsdags och nu är db-killern ur (å vilka ljuvliga toner :mrgreen: ) och allt gick bra förutom att det gick sakta (fan vad jag är rostig), men det är en annan sak.

Idag ska jag en sväng till klubben och imorgon blir det Vaxholm (givetvis med Bogge) och kolla in Skärgårdsbåtens Dag. Men nu ska jag först ner till garaget och ta ett litet meck. Den startar hur snällt som helst, men bär sig lite konstigt åt speciellt vid kallstart och börjar den pluttra lite, nästan som om den går på tre burkar när den börjar bli varm. Det är nog ganska hög tid att byta stift, sen ska den få lite färsk soppa idag också även om jag blandade ut den gamla med tio liter 98 och en halv flaska injektioncleaner så det är ju rätt hög koncentration. Åså ska växelpedalen justeras lite till. Intressant förresten att Tarozzi-pedalen är mer exakt och glappar mindre än originalet.

Sen innan jag ger mig ut på några riktiga långturer (målsättningen är att åka hoj på träffar i år igen) så kanske jag ska byta olja. Den som ligger i har iofs bara gått 10 mil eller så och ser hur färsk, ren och fin ut som helst, men den har å andra sidan legat i i två år - Vad tror ni?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

vtrib
Medlem

#272 Inlägg av vtrib »

Jag skulla byta olja.
Jag byter hvert år på min mc (altid Castrol).
Och filter. koster inte mycket men höjen blir glad :banana

Ib

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#273 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tyrannosaurus skrev:Den startar hur snällt som helst, men bär sig lite konstigt åt speciellt vid kallstart och börjar den pluttra lite, nästan som om den går på tre burkar när den börjar bli varm. Det är nog ganska hög tid att byta stift, sen ska den få lite färsk soppa idag också även om jag blandade ut den gamla med tio liter 98 och en halv flaska injektioncleaner så det är ju rätt hög koncentration.
Mähä! Den bra dagen vart lite sämre för det blir in och skruva igen :evil:

Efter turen till Vaxholm i klunga med klubben ca. 20 hojar i rätt lugn takt kan jag konstatera att det pluttrar, bluddrar, skjuter och lever om mest hela tiden och vill inte hålla tomgång ordentligt. Men den går bra vid pådrag så uteslutningsmetoden säger att lågfartsmunstyckena är körda.

Även efter rengöring så var det knappt hål genom dom och petande med ståltråd gjorde nog inte det hela bättre.
Hade man varit lite smartare och haft lite framförhållning så hade jag fixat nya munstycken INNAN jag satt tillbaka förknasarna, men men, det man inte har i huvudet... och varför ska man göra nåt en gång när man kan göra det två gånger på dubbla tiden? :huvet :cAngry:

Har beställt nya munstycken á 158 pesetas/styck. Kollade med David Silver £11:92 så med frakt blir det ungefär samma pris och då kan jag lika gärna gynna lokala Hondahandlaren.

När jag får dom om ca. en vecka ska jag testa att byta dom på plats utan att riva av gasarna. Jag har gjort det en gång tidigare, det är jävligt trångt, men att riva ner skiten igen är ett helvete = väck men kåpa, tank, luftburk, vajrar, åså ska den vinklade skiten ur mellan två cylinderrader med ramrör ovanför, vattenrör på sidan om, UHH! :huvet

Med för övrigt är det en bra dag, fint väder iaf :twisted:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#274 Inlägg av blacken »

att det pluttrar, bluddrar, skjuter och lever om mest hela tiden
Har du provat koltabletter? :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Seth
Medlem

#275 Inlägg av Seth »

Den blåa rullar igen med ny stator, regulator och batteri
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#276 Inlägg av blacken »

Seth skrev:Den blåa rullar igen med ny stator, regulator och batteri
Livet leker igen då, mao. Och kom ihåg
"Full gas, spar dyra busspengar"
Känt Tumbaordspråk.

Användarvisningsbild
StigH
Donator 2014
Kontakt:

#277 Inlägg av StigH »

Idag fick jag till slut igång min OBD2-kodläsare till bilen..(nyinköpt i prisklass "1 mc-däck". Helt rostfri och ren inuti, 11000mil..
Hade två läsare en för trådlöst och en för USB-kabel..(Kräver dator för funktion)
Gav upp med att få den trådlösa att fungera - därav glädjen nu när allt är OK...
Efter visst tänkande så fick jag till rätt programvara för USB-versionen och gjorde utläsning. :tummenupp
Inga stora problem alls. Visar även motordata + en del till i realtid under körning. Kul...
Tyvärr ligger nog felet nån annanstan. Grundade misstankar finns åt visst håll..
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#278 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
att det pluttrar, bluddrar, skjuter och lever om mest hela tiden
Har du provat koltabletter? :lol:
Nnnjääättekul :P
https://www.youtube.com/watch?v=5boC7G4dcPo

För övrigt funkar det med morötter också. Och ris... Du vet väl varför kineserna är snedögda? :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009

#279 Inlägg av Brother Wolf »

Ahhh, fick äntligen meddelande från min vän,
det verkar att ha gått bra :banana

Flytad från annan tråd :?
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009

#280 Inlägg av Brother Wolf »

Morning folks, det var så skönt nu på morgonen så jag tog en timmes omväg till jobbet.
Nu är det bara 7 timmar till semestern, satans vad jag behöver dom kommande 5 veckorna :banana
Kommer nog att leta nytt jobb när jag kommer tillbaka, börjar tröttna på den här platsen :(

Till råga på så är dagens namnsdag Aurora, vilket betyder gryning, precis vad jag behöver i mitt liv :tummenupp
VFR800 Röd Vtec 2007

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#281 Inlägg av adrian_vg »

En superbörjan på en bra dag!

Det är lugnt på jobbet, jag har min cola bredvid mig, är tillräckligt sval, ska ta kompledigt om nån timme, semester börjar officiellt from måndag och så detta:
Bilagor
capture.2015-07-03-07.32.13-676x469.jpg
capture.2015-07-03-07.32.13-676x469.jpg (61 KiB) Visad 11101 gånger
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009

#282 Inlägg av Brother Wolf »

Nice Adrian, hur många öl blir det, låt se: 1000/45 = 22,2 = 22 öl + jordnötter
VFR800 Röd Vtec 2007

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#283 Inlägg av blacken »

Brother Wolf skrev:Morning folks, det var så skönt nu på morgonen så jag tog en timmes omväg till jobbet.
Nu är det bara 7 timmar till semestern, satans vad jag behöver dom kommande 5 veckorna :banana
Kommer nog att leta nytt jobb när jag kommer tillbaka, börjar tröttna på den här platsen :(

Till råga på så är dagens namnsdag Aurora, vilket betyder gryning, precis vad jag behöver i mitt liv :tummenupp
Aurora är morgonrodnadens gudinna. Hon rattar en två- eller fyra kusars vagn framför solen på dess himmelsbana.
Det är även hon som öppnar Österns portar med sina rosenfingrar, så att solen vagn kan komma igenom och börja att lysa upp på jorden. Och hon har en hel skock kids däribland vindar och stjärnor, samt hon lär vara väldans "easy" på tassen med tanke på alla romanshistorier på det amorösa området som florerar runt henne

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#284 Inlägg av blacken »

Brother Wolf skrev:Nice Adrian, hur många öl blir det, låt se: 1000/45 = 22,2 = 22 öl + jordnötter
Skippa jordnötterna, det är dom som man får huvudvärk av dagen efter har jag lagt märke till. För varje gång man har ramlat in på ett party och det har funnits jordnötter på bordet. Så har jag fått värsta pannknacket dagen efter. :lol:

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#285 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:En superbörjan på en bra dag!

Det är lugnt på jobbet, jag har min cola bredvid mig, är tillräckligt sval, ska ta kompledigt om nån timme, semester börjar officiellt from måndag och så detta:
Låter som om din tur är förbrukad för idag, skulle nog vara försiktig i resten av dagen. :lol: :lol:

Skriv svar