Hade ur ett av stiften och det är ju inte optimal bränsle-luft blandning.
Men går den fett eller magert?
Hur ser era stift ut?
Hur bra är det att köra omkring med detta?
Kör på en färdig mapp i power commandern men har bokat tid för en riktigt bänkning, men de hade tid först 30 augusti
Googlade på det.
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Tritanium skrev:Hade ur ett av stiften och det är ju inte optimal bränsle-luft blandning.
Men går den fett eller magert?
Hur ser era stift ut?
Hur bra är det att köra omkring med detta?
Kör på en färdig mapp i power commandern men har bokat tid för en riktigt bänkning, men de hade tid först 30 augusti
Googlade på det.
Jag tycker det ser bra ut. Som du ser, ligger du mellan magert och rikt. Den optimala, har jag bar sett på bild.
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Ömm... Ingen som set att Optimal och Lean-skyltarna är helt felplacerade!
Om ett tändstift är så vitt som Optimalen går motorn alldeles för magert och ett haveri ligger ganska nära.
Tändstiftet vid Lean-skylten ser helt ok ut, som det ska vara.
Ditt stift ligger lite, lite åt det feta hållet vilket är helt ok om man har ett öppnare slipon och dito luftfilter. Hellre för fett än för magert.
Säg åt din bänkare att sikta på AFR ca 12 över hela skalan. 14 är teoretiskt optimalt, men kan bli för magert under vissa förutsättningar.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tack för svaren, AFR 12 alltså.
Tänkte att det var något skumt med stiften på bilden.
Kör både slipon och KN-filter.
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Bara att gasa på, lite kan det diffa, men den går lite fett och kallt, ser även ut som det går lite olja också (styrningar, skrapringar)
Om ett tändstift är så vitt som Optimalen går motorn alldeles för magert och ett haveri ligger ganska nära.
Mjaaa, en "sanning" med modifikation om HELA stiftet är vitt ja, men är det oljigt/svart på kanten och sidoelektroden ljus/mörk/svartbrun så är det åsså okej.
Men däremot den "felaktiga" visar att den gått djäkligt varm i och med att den har en jämn "färgtoning" över hela ytan som exponerats mot förbränningsutrymmet.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Tack för alla svaren.
Kommer ett helsystem på posten i veckan
Ska dock inte köra med det förrän det är bänkat.
Hittade ett diagram över AFR-värdena:
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Tritanium skrev:Tack för alla svaren.
Kommer ett helsystem på posten i veckan
Ska dock inte köra med det förrän det är bänkat.
Varför ska du inte bänka med "allt" på?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tritanium skrev:Tack för alla svaren.
Kommer ett helsystem på posten i veckan
Ska dock inte köra med det förrän det är bänkat.
Varför ska du inte bänka med "allt" på?
Ja, givetvis bänkning med allt på. Men kommer inte köra med helsystem förrän det är bänkat med helsystem
Kan finns ett syftningsfel i meningsbyggnaden
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tritanium skrev:Hade ur ett av stiften och det är ju inte optimal bränsle-luft blandning.
Men går den fett eller magert?
Du har i och för sig fått en massa bra svar redan, men jag kan ändå inte låta bli...
Hur körde du innan stiftet skruvades ur? Det kan vara lite vanskligt att uttala sig om bestyckning/mappning om man inte gjort en plug cut enligt konstens alla regler (korta varianten: varmkör ordentligt, döda motorn vid varvtalet du vill kolla och skruva ur stiftet direkt).
Idag är ju f.ö. bredbandslambdamätare så billiga att det inte finns nån större anledning att bestycka genom att titta på stiften.