Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Inte deppa ihop nu, det finns fullgoda och bättre alternativ till "bojsänken" Andra risers och ett dragbar så kommer du mera upprätt och lite framåt.adrian_vg skrev:Säg inte så. Tänk om detta är min framtid...![]()
adrian_vg skrev:Edit: Fast jag tvivlar på att bakåtlutat är bättre för nacken än framåtlutat...
Inte bara det. Med framåtlutad körställning får du stöd av fartvinden, sitter man rakt upp eller bakåtlutad utan ryggstöd så får man istället kämpa emot fartvinden med både rygg, nacke och armar.adrian_vg skrev:(Tersan får tro vad han vill...)
Har grunnat lite på körställningen på en sån här maskin. Inbillar mig att eftersom det blir så bakåtlutat kommer svanken och ryggen att få sitta ganska mycket i spänn (och man får hänga i armarna ist) om man inte också skaffar ett ryggstöd för föraren.
Kan nån bekräfta?
Jag vet inte om du har sett mig in persona, men jag är lite kort om rocken, armarna och benen också. I stort sett alla hojar är lite för stora för mig. VFR är inget undantag, men funkar bra om jag inte måste köra alltför långsamt. Med det sagt kommer väl alla kustomhojar att vara för stora för mig. Möjligen skulle en Savage 650 funka, men hur sexig är den på en skala...??andreas skrev:Nu ska jag väl inte påstå att jag har någon jätteerfarenhet av att köra custom men bakåtlutad? Jag skulle vilja påstå att man sitter rakt och bekvämt om man undviker modellerna där man sitter väldigt långt från styret.
Var det en sån du hade förut?Conseal skrev:VT750 borde funka. Är ju en kvalitetshoj från Honda iallafall. Finns billigt beg gissar jag.
Det kan jag inte föreställa mig. Angående benen är ju sitsen lägre än på en VFR på alla custom jag provsuttit.adrian_vg skrev:Med det sagt kommer väl alla kustomhojar att vara för stora för mig.
Det är också en brittisk MC, byggd i en mörk verkstad med jordgolv av människor som dricker varm öl och käkar leverpudding, till skillnad från VFR som byggs i kliniskt rena och väl upplysta miljöer av välmående fryntliga japaner som på sin höjd tar en rituell saké till helgen en gång i månaden. Kampai viffer-buirder-san!!arvikathomas skrev:Tiger 800 har en kompis till mig som är 1,65 , trevlig cykel med bekväm upprätt sittställning......
Jepp, testat, men gillade inte att man hängde med armarna så högt upp. Dessutom är motorkaraktären bedrövlig tycker jag.jenshenrik skrev:Har du prøvet en VFR 800 Crossrunner?
Den ser ud til at have opret siddestilling.
- Alternativt en BMW S1000R