Lugnt och metodiskt, eller så lämnar du in det.Maciver skrev:har speedbleeders på gång hem också. Kan erkänna att jag är lite nervös inför bytet men det ska nog gå.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Lugnt och metodiskt, eller så lämnar du in det.Maciver skrev:har speedbleeders på gång hem också. Kan erkänna att jag är lite nervös inför bytet men det ska nog gå.
Inget att vara nervis för, du fixar det på en "fikarast" liasom det står japsar och gör det på löpande band hela dagarna, och inte är dom nervösa för det, så varför ska du vara det?Maciver skrev:har speedbleeders på gång hem också. Kan erkänna att jag är lite nervös inför bytet men det ska nog gå.
Nä, börja med att mäta upp tjockleken och se om det går att svarva ner skivorna lite. Du hittar minsta tillåtna tjocklek på skivan eller i rephandboken.Maciver skrev:Vad tror ni? Byte av skivor också?
Kallgarage i "länga", så det är fuktigt.tersan skrev:Nä, börja med att mäta upp tjockleken och se om det går att svarva ner skivorna lite. Du hittar minsta tillåtna tjocklek på skivan eller i rephandboken.Maciver skrev:Vad tror ni? Byte av skivor också?
Jag hade nog kört vidare en säsong till.
Hur förvarar du hojen? Varmt/kallt/fuktigt/torrt?
Ah, därav rosten. Antingen byter du skivor lite oftare än annars, eller också kör du vidare tills bromsverkan blir sämre (vilket lär dröja läääänge).Maciver skrev:Kallgarage i "länga", så det är fuktigt.