2:ans och 4:ans får lite mycket sås. Och som Herr Adrian påpekade kan det bero på smutsigt luftfilter, Men skaffa inte ett "öppnare" filter, utan kör på original, det är bäst för motorn i långa loppet. "Öppnare" filter modell "KN" släpper igenom mera luft ja, men på bekostnad av filtrerings kapaciteten, dvs mer luftflöde = mera skit igenom = mera slitage på motorn. Se hellre över eventuell mappning och spridarbilden på spridarna. Du kan ju även se över hur den "aspirerar" genom avgaseriet, lite "täppt" där kan också se till att den går "fett" pga bromsat avgasflöde.Maciver skrev:Mycket som händer nu med hojen.
Snart ska den iväg på bänkning, så jag gjorde en service på den.
Passade på att byta stiften också, just för bänkningen.
Har ingen vana av hur stift ska se ut men så här såg mina ut.
Ser det illa ut??
Och du kan ju även gasa på lite, av färgen på dom stiften att döma så kan man få det intrycket att det verkar mest ha varit fiskörning på det dagliga schemat
