Jepp! E46, 325 ti -02Mister skrev:BMW?Tyrannosaurus skrev:![]()
![]()
![]()
Lämnade in bilen på märkesverkstad för felsökning eftersom motorlampan lyser och alla tester jag och polare har gjort själva (även med ett avancerat diagnosverktyg) inte gav något vettigt svar mer än "mager blandning bank 1 och bank 2".
1800 pengar och 4 mil senare så lyser lampan igen och inte ens märkesverkstan hittar nåt. Om bilfan åtminstone kunde gå dåligt så skulle det vara lättare att hitta. Men icke, den går precis som vanligt, hur bra som helst.
Idag hatar jag-tråden.
Moderator: adrian_vg
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Idag hatar jag-tråden.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Kontakt:
Tyckte du sa att BMW var så himla bra?Tyrannosaurus skrev:![]()
![]()
![]()
Lämnade in bilen på märkesverkstad för felsökning eftersom motorlampan lyser och alla tester jag och polare har gjort själva (även med ett avancerat diagnosverktyg) inte gav något vettigt svar mer än "mager blandning bank 1 och bank 2".
1800 pengar och 4 mil senare så lyser lampan igen och inte ens märkesverkstan hittar nåt. Om bilfan åtminstone kunde gå dåligt så skulle det vara lättare att hitta. Men icke, den går precis som vanligt, hur bra som helst.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Släng ett getöga på berörda stift och se ifall dom är "heta" dvs gått rackarns magert.Tyrannosaurus skrev:![]()
![]()
![]()
Jag är i dom "övre tonåren" dvs vid dylika aktiviteter, så kommer det mest "blårök".Du får väl skaffa dig en ny riksdag (om du inte har gjort det än) och sen "**** her brains out"

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
"I´snt payback a bitch"adrian_vg skrev:Tyckte du sa att BMW var så himla bra?Tyrannosaurus skrev:![]()
![]()
![]()

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Jaaaa... Den går ju bra, det är ju problemet och det är därför dom inte hittar nåt fel. Skulle den gå dåligt så skulle det vara lätt att hitta fel. Problemet är väl mest att den inte går igenom besiktning med lysande motorlampa och att det är irriterande att se fanstygetadrian_vg skrev:Tyckte du sa att BMW var så himla bra?Tyrannosaurus skrev:![]()
![]()

Den har iaf ingen gummisnodd till kammarna som är gjord för att gå av.
Hur som, så ska den nu in igen 30/12. Troligen är den nån liten sketen vakuumläcka som är svår att hitta även med läckagetest för jag hörde nåt pluttrande ljud häromdan.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Lämna den i Huddinge, bästa beemerverkstan. Repar bara BMW. Hade in min där när jag hade en. www.bilmotorteknik.se
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Jo jag vet om dom, men nu har jag redan haft den hos Bavaria (det är ju dom som har generalagenturen, så det är ju huvudpopona i Sverige med direktkoppling till Tyskland tänkte jag) och jag har ju ingen lust att betala en gång till för samma sak för det här blir ju ett garantijobb eftersom jag lämnade bilen för felsökning och dom hittade inget, men det finns bevisligen kvar.Conseal skrev:Lämna den i Huddinge, bästa beemerverkstan. Repar bara BMW. Hade in min där när jag hade en. http://www.bilmotorteknik.se
Kul förresten med två av meckarnas namn "Geschwind". Undrar om dom är geschwind med jobben också, men förhoppningsvis inte för geschwind

(Geschwind = Snabbt/kvickt/fort på tyska)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Jag funderade på vilken tråd jag skulle lägga upp det här i; Foto-tråden? Humor-tråden? Annonstips?
Men till sist insåg jag att det här hör hemma i hat-tråden. Hur kan man göra så här med en VFR400?
http://www.blocket.se/helsingborg/Harle ... ?ca=11&w=3
Men till sist insåg jag att det här hör hemma i hat-tråden. Hur kan man göra så här med en VFR400?

VFR750F -92, grön
- Brother Wolf
- Donator 2009
Det är ju helgerån 

VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!
"Konsten att sminka en gris..."
Blir ju dessutom i dubbel bemärkelse, då HOG är synonymt med Hardly Ridable.. f'låt.. Harley Davidson

Blir ju dessutom i dubbel bemärkelse, då HOG är synonymt med Hardly Ridable.. f'låt.. Harley Davidson
Never ride faster than your guardian angel can fly
Får mig att minnas en rolig stund under min resa genom England och Skottland.Jonher skrev:"Konsten att sminka en gris..."![]()
Blev hembjuden av några HD åkare på färjan och när vi kom hem till dem, en resa på ca 35-40 mil och sovit så gick dem övriga igenom ena HD'n och fyllde på Olja i princip alla skrymslen som ska ha olja i sig. Jag tittar fundersamt och då säger ena att "så kommer du få göra när din hoj är 35-40 år den med.
Svarade bara att hojen är i princip 30 år (min gamla 750 -90) och jag bara behövt tanka utöver service

"Bättre än HD"
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Men vad åt h-vete!tersan skrev:Jag funderade på vilken tråd jag skulle lägga upp det här i; Foto-tråden? Humor-tråden? Annonstips?

Det här var ju snällt sagtJonher skrev:"Konsten att sminka en gris..."

Hur har snubben tänkt? "Jag har en HD Sportster. Jag vill ha vindskydd... Hittade nåt på Blocket/skroten, det blir bra, hänger dit det, skit samma om det sitter rakt. Åså säljer jag skiten för 93 papp!" Glöm det!
Det som sitter under plasten kanske är bra och det som plasten en gång har suttit på var säkert bra. Människan verkar inte ens veta vad han har för grejer för kåpan ser inte ut att komma från en VFR400 utan en tidig generation CBR600F, men det spelar egentligen ingen roll för tillsammans ser det bara anskrämligt ut.
Liiiite smak kan man väl ha även om man kör Hardley Ableson (som amerikanarna på Sabmag kallar dom).
På tal om nåt helt annat så såg jag mitt gamla "hat" när jag gick in på tråden och det kanske är dags för en uppdatering.
Jag lämnade in stödhjulen igen som jag sa, dom skulle göra röktest mm. så jag lät den stå där över nyår och tänkte "nu ska dom få ta god tid på sig och dom ringer nog när den är klar". Men icke, så jag ringde efter nästan två veckor.
Svar: Inget läckage hittat men felet kvarstår, troligen gegg i vevhusventilationen bl.a. eftersom det är dåligt sug i vevhuset, rekommenderar att byta.
- Ok, vad kostar det i delar? Vet att det är ett stort jobb men kommer nog att göra det själv.
- 1800 + moms.
- Ok, och om ni skulle göra jobbet?
- 11 papp! (jag saknar en "gaahh" smiley).
- Kan jag komma och hämta.
- Ja, den är ihopsatt och klar, men som sagt, felet kvarstår.
- Ok.
Åke dit, pris: 0 kr. Det var riktigt snyggt av Bavaria (Vällingby). Trevligt bemötande och jag kan klart rekommendera dom.
Startade och noterade att den var lite orolig på tomgång (kan kanske ha med röken och pulvret i insuget att göra) och körde hem med motorlampan lysande.
In i garaget, nästa dag ska jag ut igen, startar... Ingen motorlampa och har varit släckt sen dess. Hört talas om bilar som reparerar sig själva? Det är BMW det

Nja, nåt, kanske röken, har antagligen gjort att gegget i vevhusventilationen har släppt lite och då ser datorn inte längre nåt fel, men det lär nog återkomma eftersom vevhusventilationen är en känd svag punkt på dom här och dom nya reservdelarna är uppdaterade för att förhoppningsvis fixa det mer permanent.
Under tiden har Mija fått samma fel på sin (en likadan) men här var det fet blandning. Vänta, när var den servad senast? Typ 5000 mil sen! Jag byter olja var 1000 mil eller 1 gång/år, men det kanske är dags att byta lite stift och luftfilter? Sagt och gjort. Ny test med diagnosinstrument, lampan släckt men kommer tillbaka, nu mager blandning = samma fel som på min till 99% säkerhet. Dessutom står den ute vilket ger mer spö åt vevhusventilationen, så det är nog 99,9% för att inte säga 100% säkerhet att det är det felet, för den går också bra trots lampan.
Så det blir ner och grotta igen... Jaja, man får iaf dagarna å gå... Måste ju fixa hojen också, riva förgasarna för rengöring och som en polare sa med tydlig ironi i rösten: "Tur då att det är så lätt att göra det på din hoj"

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Kontakt:
Kustomiserade hojar kan vara något svårsålda...tersan skrev:Jag funderade på vilken tråd jag skulle lägga upp det här i; Foto-tråden? Humor-tråden? Annonstips?
Men till sist insåg jag att det här hör hemma i hat-tråden. Hur kan man göra så här med en VFR400?![]()
Det brukar oftast bara vara byggaren som tycker bygget är snyggt.

===
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Jag känner iaf till en customiserad hoj som fler tycker den är snyggadrian_vg skrev:Kustomiserade hojar kan vara något svårsålda...
Det brukar oftast bara vara byggaren som tycker bygget är snyggt.

Kanske beror på att de flesta som ser den tror att den är original. Det är så en riktig customisering ska vara, det ska se ut som "original" och inte som nåt man bara har hängt dit vilket var grundkravet när bygget sattes i verket. Givetvis blir det dyrare än att bara hitta nåt på Blocket/skroten och hänga dit skiten, men det beror förstås också på vad man har för ambitioner

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Kontakt:
Nu pratar jag inte om ödlan. Den är lite ... speciell.
Man ser en hel del kustomkrombyggen till salu på Blocket som man ibland undrar vad i h-e säljaren tänkte på. Och som är grymt övervärderade.
Spelar ingen roll om jag exvis tycker att min svartviffer (som händelsevis är till salu) är värd minst 50 stora, om nån inte är beredd att betala det.
Det är förresten en grej jag hatar också - säljarens övervärdering av egna hojen utan nån som helst självinsikt.

Man ser en hel del kustomkrombyggen till salu på Blocket som man ibland undrar vad i h-e säljaren tänkte på. Och som är grymt övervärderade.
Spelar ingen roll om jag exvis tycker att min svartviffer (som händelsevis är till salu) är värd minst 50 stora, om nån inte är beredd att betala det.
Det är förresten en grej jag hatar också - säljarens övervärdering av egna hojen utan nån som helst självinsikt.

===
===