I mitten på april blev det ett hastigt slut på det fina vädret och samtidigt dog laddningsregulatorn.
Nu är ny regulator från David Silver Spares monterad och laddningen fungerar återigen som den ska.

För att göra det lite svårare för mig själv så passade jag på att skicka bromsskivorna på renovering medan cykeln ändå stod och väntade på regulatorn.
Vääldigt dumt

Telefonsamtal med Hans på RG Brakes och löfte om en veckas leveranstid gjorde att jag snabbt skickade skivorna med bussgods. Snabbt och enkelt - NEJ
Omständigt att lämna in då jag var tvungen att hemma förbereda alla papper via bussgods hemsida och leveranstiden...
Det tog två veckor (visserligen med helgdagar i) för paketet att komma till Mariestad. Givetvis kom laddningsregulatorn redan efter en vecka.
Väl där gjorde Hans vad han kunde för att korta tiden och mindre än en vecka efter han fått skivorna, så hade jag dem hemma monterade på cykeln igen

Tack Hans för ett bra jobb!
Vibrationerna jag hade vid svag bromsning typ i bilköer eller långsamt rullande mot korsning eller liknande har helt försvunnit. De längsgående räfflorna är bortslipade och mina belägg har blivit planslipade, så hela paketet känns som nytt.