SportTourer skrev:Snipp -
En annan fråga relaterat till glödlampor: Vilka lampor använder ni som kör med vita blinkers fram? Lyckas inte hitta några gula lampor med 21/5 W.
Snipp
Varför 21/5 w, är inte det typ till bak-/broms-ljus eller du har/ vill ha positionsljus i blinkersen?
I min -08 sitter det gula 21w.
Ang instrumenteringen så på min förra hoj ville jag ha blå lampor men det fanns inte någonstans så jag köpte vanliga genomskinliga och blå glasfärg som jag målade dem med. Blev riktigt bra.
SportTourer skrev:I övrigt har jag lackat om lite svarta plastdelar (kedjeskydd, skylthållare och plasten runt instrument). Mycket fräschare med svart färg istället för den där grådassiga som var innan! Skulle även vilja ha sadeln svartare men det är en svårare utmaning. Gav även diverse grenrör lite svart färg.
Före och efter-bilder?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Förstår inte heller varför blinkerslampan är 21/5 W. Jag köpte gul 21 W med glassockel men det passade inte.
Har tyvärr varken bilder före eller efter men jag tror alla som har en femte gen VFR känner igen den gråaktiga tonen på plasten. Jag har även lackat om GIVI-väskor som varit röda en gång, blev kanon! Kör med Biltemas plastfärg och primer. Värmer burkarna med kupévärmaren lite före.
Samma lampor på nästan hela hojen verkar det som 21/5w i USA har dom väl lysande blinkers och använder 5w till det, som dom har på bilar.
Funderar på om jag skall koppla in det på min så man syns ännu bättre, nackdelen är väl om folk tror man blinkar när man inte gör det
Edit: sen tror jag mina blinkers har en gul kopp inne i så jag har vit lampa men jag är inte säker på det där.....får kuta ner i garaget och kolla
Lyckligt slut på historien om de gula blinkerslamporna! Efter lite slipning av sockeln på de gula 21W som jag köpte på Biltema passade de fint. Borde vara den enklaste och billigaste lösningen. Det var bara att slipa bort ett par klackar, jämför med originallampan.
Mina 5W-lampor i instrumentpanelen verkar inte hittills ha orsakat några problem men jag tror det får bli en annan lösning, oroar mig ändå för att bränna något.