Råttis skrev:Nåja, har nu gjort lite nitmassage de flesta nitarna lossande och det gick att snurra med jämn kraft. Det var totalt 3st som kärvande ca 1/4 av omkretsen blev bättre med mer rengöring. Kommer att provköra/provbromsa på fredag alt lördag för att se om vibrationerna har minskat.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jonher skrev:Nu hann Adrian-vg före, men jag håller med. Det finns alldeles för mycket troll med bensindunkar som utför häxjakt på nätet...
Det är sällan ens fel, att två träter.
Jag hämtade ut mina bromsskivor igår efter renovering hos Hans på RG Brakes och jag är jättenöjd
Så, en hel del av vibrationerna har försvunnit, fortfarande en del kvar
men det kan bero på att det kanske finns lite mer smuts kvar.
Jag hade ingen spärrnyckel men det införskaffades idag.
P.S var och provsatt den nya VFR idag....mmmm.... men det bästa är när frugan säger:
"Vad snygg den är" D.S
/Råttis
Ska nog inte tolkas som "köp den".
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Har gjort följande efter förra provkörningen:
Satt gänglåsning på bultarna som håller oken.
Fortsatt rengörning av nitarna, blivit bättre.
Resultat från inatt:
Känner fortfarande lite vibrationer vid inbromsningen över 90km/h
Låga farter finns inga vibrationer.
Bromsskivorna känns inte varma efter 2-mils körning (inkl motorvägsfart i ca 1mil)
Råttis skrev:
Njaee, det skall tolkas som om allt går som det skall till nästa år så kan jag beställa en sprillans ny och DET fick jag bekräftat!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Har gjort följande efter förra provkörningen:
Satt gänglåsning på bultarna som håller oken.
Fortsatt rengörning av nitarna, blivit bättre.
Resultat från inatt:
Känner fortfarande lite vibrationer vid inbromsningen över 90km/h
Låga farter finns inga vibrationer.
Bromsskivorna känns inte varma efter 2-mils körning (inkl motorvägsfart i ca 1mil)
/Råttis
Glutta på däck (kordbristning, ojämnt slitage, lufttryck) Framhjulslager/axelbult+ låsning/ar till dito. Styrlager, glapp, spricka eller "grop" i mittenläget. Olja i gaffelbenen/gaffelrörsbussningar slitna..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har tittat på däcket och den är så pass sliten att det skall köpas en ny iår, om det blir denna eller nästa månad får plånboken bestämma. Då kan jag titta på resterande saker. Däcket har en puckel i mitten, kan var den som spökar.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Har tittat på däcket och den är så pass sliten att det skall köpas en ny iår, om det blir denna eller nästa månad får plånboken bestämma. Då kan jag titta på resterande saker. Däcket har en puckel i mitten, kan var den som spökar.
/Råttis
Lågt lufttryck?
Var sånt däck på en hoj jag köpte, åkte av vägen när jag gjorde första riktiga nedlägget, fanns liksom inget däck som höll i när man vinklade ner.
T.