Hejsan
Jag är en nybliven Honda VFR800 ägare och har två saker jag försöker lösa
Prio1: De Original sidospeglar som sitter på är komplett katastrofdåliga med dess tjocka gummivaddering. Jag söker ersättningsspeglar och gärna med Inbyggd "Blinker" funktionalitet. Kan ni ge mig lite tips.
Sedan om jag hittar lösningen på Prio1 så har jag försökt finna täckbitar att fästa på det området som nuvarande blinkersglas sitter på Kåpan.
Vore ytterst tacksam för er hjälp... hälsar en tidigare förrädare på en Suzuki
/Tobbe
Jag köpte speglar med inbyggd blinkers från Kina....blinkade dock inge vidare och skramlade sönder på en vecka. Fast dom var billiga
Klippte till lite aluminiumnät som jag målade svart och satte där originalblinkersen satt. Dock fick jag montera tillbaks blinkersen då dom var katastrofalt dåliga i speglarna.
Kör nu med originalspeglar 00-01 och med vita blinkersglas.
haha Jo jag köpte likaså billigt som fan från Kina på EBay.. men kassare än kassast var dom... men som du sa.. Billigt!.
Oki jag siktar in mig på ett par lite nyare 00-01or mao... men det vore grymt om man lyckades googla fram några med inbyggd blinkers
Jag hittade en bra sida för att ersätta blinkers med vitt glas - http://whitelights.eu/ . Ska försöka googla lite på sidor som säljer täckkåpor att täcka det området som nuvarande blinkers sitter
Tack för era råd
/Tobbe
Donner skrev:Jag köpte speglar med inbyggd blinkers från Kina....blinkade dock inge vidare och skramlade sönder på en vecka. Fast dom var billiga
Mina håller än, dock bytte jag en vars kabel ärgat sönder, och som efter att jag lagat sönder den inte funkade längre...
Bilprovningen tycks inte ha nåt emot att det blinkar ganska svagt.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Vilka köpte du... Jag köpte ett par på ebay men deras infästning var juh helt kass så jag valde att inte ens sätta på dom.. så fult blev det
Köpte du för VFR800 eller köpte du tlil CBR vilket det verkar passa från likaså.. isåfall vilken modell o år?
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Det är nog det gamla vanliga med kinaprylar - skiftande kvalitet...
===