Tritanium skrev:Rengjorde igen och smorde upp. Nu snurrar hjulet två varv istället för 1/2 varv. Väldigt vad lätt det blev att rulla in hojen i garaget...
Fast den dagen du känner att plånboken är lite extra välfylld är det inte fel med en uppsättning stålomspunna bromsslangar ändå.
Donner skrev:Löser det inte sig så har jag original begagnade bromsok + slangar komplett från fullt fungerande 01:a.
Tack för erbjudandet , Tersan har nog rätt i att bromsslangarna börjar bli uttjänta.
Nu är oken så rena och uppsmorda de kan bli. Det är helt klart bättre än förut, men det kunde vara bättre.
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Hittade felet, gubben på RG-brakes hade lyckats få en offset mellan infästning och bromsytan på höger skiva.
Satte en bricka på vardera bromsoksbult mellan ok och infästning. Nu rullar det hur fint som hellst.
Känns sådär att sätta bricka där det inte ska vara någon. Får locktighta ordentligt.
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Att shimsa ut oket något är inte hela världen så länge inte flexet ökar (och det flexar en del redan från början).
Men intressant att det var RG Brakes som varit i farten, det dök nyss upp en tråd på SMCs forum som beskrev en mindre lyckad renovering från den firman.
tersan skrev:Att shimsa ut oket något är inte hela världen så länge inte flexet ökar (och det flexar en del redan från början).
Men intressant att det var RG Brakes som varit i farten, det dök nyss upp en tråd på SMCs forum som beskrev en mindre lyckad renovering från den firman.
Kul att du fått ordning på det i alla fall!
Läste om liknande problem på sporthoj's forum. Gött att det är axialmonterade och inte radialmonterade ok.
Men man tycker ju att gubben på RG-Brakes kunde ha nämnt nått om eventuell shimsning.
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Tritanium skrev:Hittade felet, gubben på RG-brakes hade lyckats få en offset mellan infästning och bromsytan på höger skiva.
Satte en bricka på vardera bromsoksbult mellan ok och infästning. Nu rullar det hur fint som hellst.
Känns sådär att sätta bricka där det inte ska vara någon. Får locktighta ordentligt.
Det är mycket prat nu på diverse forum (SMC, SH, här...) om hur RG Brakes mer eller mindre misslyckas med sina slipningar och att resultatet lite för ofta lämnar en del att önska...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Japp, men vibrationerna har han iallafall lyckats få bort.
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
adrian_vg skrev:Det är mycket prat nu på diverse forum (SMC, SH, här...) om hur RG Brakes mer eller mindre misslyckas med sina slipningar och att resultatet lite för ofta lämnar en del att önska...
Tritanium skrev:Japp, men vibrationerna har han iallafall lyckats få bort.
Alltid nåt att glädjas åt!
+1 där!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!