Som förklaring till nedan, la denna fråga lite fel innan, i Säljes-delen:
"Per har ett kul projekt på gång och ska bygga en Hotrod i halvskala,
där han ska använda en VFR800-motor."
Fick detta av Per nyss:
"Det här med forum är för svårt för en ung man som mig, jag gick med i vfr forum, men fattar inte hur jag lägger ut något.
Jag skulle vilja veta hur mycket man kan utesluta utan att insprutningen krånglar, det är väldigt många trådar och det skulle underlätta om man visste vilka givare och annat man kan strunta i?"
Hur mycket man kan utesluta utan att insprutningen krånglar?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: VFR800 i delar.
Kommer per att använda original styrenhet till motorn eller någon eftermarknad?
Re: Hur mycket man kan utesluta utan att insprutningen krång
Med högsta sannolikhet original.
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Hur mycket man kan utesluta utan att insprutningen krång
Vi kan nog bara gissa, det är inte många som använt VFR-motorer i nåt annat än hojen de kom i.
Spontant så borde man nog behålla allt i original om man vill att motorn ska gå som det är tänkt över hela registret. Finns det lambdasonder kan man ev ta bort dessa (och ersätta med lämpliga motstånd).
Hoppas att Per har tillgång till elschema?
Spontant så borde man nog behålla allt i original om man vill att motorn ska gå som det är tänkt över hela registret. Finns det lambdasonder kan man ev ta bort dessa (och ersätta med lämpliga motstånd).
Hoppas att Per har tillgång till elschema?
VFR750F -92, grön
Re: Hur mycket man kan utesluta utan att insprutningen krång
även startspärr, kopplingsbrytare och sidostödbrytare krävs att göra något åt annars kan det nog bli tjurigt att få igång, tippar på att dessa bitar jobbar i motorstyrenheten? och sen alla andra övriga är väl lika bra att använda med när dom ändå finns.