adrian_vg skrev:Hjulingen ska väl motioneras också...
Jadå, jag har ju ett större skogsparti utanför knuten som behöver inspekteras regelbundet...
Men att retas lite med grannarna kan väl aldrig vara fel ändå?
Självklart inte! Jag gör det varje dag, året om.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Hade ett ärende in till garaget idag, och där stod ju Viffern! Passade på att underhållsladda batteriet, men min Ctek ville inte riktigt vara med. Mode-knappen reagerade inte, men så plötsligt hoppade den igång. Får plocka isär och leta efter dåliga lödningar nån gång, garantitiden har ju förstås gått ut.
Hörde ljudet av hojar ute på vägarna, det börjar tydligen bli vår?
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Min XS3600 har fyra rejäla skruvar undertill, så jag får se vad jag hittar när jag skruvar isär. Jobbar för tillfället i ett företag med viss elektronikkompetens, så i värsta fall får jag ta lite professionell hjälp med felsökningen.
Eller köpa en ny förstås, men en Ctek av lite bättre modell går på en tusenlapp. Mao kan det vara värt att lägga lite tid på att få igång vad som verkar vara en trilskande knapp.
Mekonomen hade för ca en månad sen kampanj på ctek xs 5.0. Min polaredition gick på bara lite över 700 kr med rabatten.
Sen kan det löna sig att gå med i deras kundklubb och få 10% på i stort sett allt.
===
Har faktiskt inte hänt så mycket, tiden går mest åt till att komma i ordning i huset och hjälpa farsan med skogen. Tyvärr är garaget fortfarande en stor röra, men innan vintern ska jag nog ha fått ordning på hyllor och mekplats.
Men kör iallafall en del till jobbet, och har konstaterat att det är 9 km dit och 5-6 mil hem... finns gott om riktigt roliga vägar härikring även om man får se upp för både vilt och traktorer så här års.