Jag har precis (2 veckor sedan) köpt en fin röd 1991 VFR. Förutom att packboxen i vänster fram måste bytas och jag ska gå igenom alla oljor etc så misstänker jag att jag har regulatorproblem.
I fredags så körde jag omkring i stockholm bland väldigt många köer och motorn blev varm... Var inte långt kvar till det röda sträcket så jag försökte köra så lungt som möjligt. Efter helgens bravader skulle jag ut och köra idag söndag.
Första illavarslande signalen är att det var väldigt svår att starta. Var tvungen att använda choke (aldrig behövt annars) och hålla på i säkert 5 minuter för att få igång den. Startmotorn gick men den tände aldrig.
När den väl är igång och rullar inser jag att hastighetsmätaren inte fungerar. Tripp och vanliga milmätaren var också ur funktion.
När jag bytte till helljus för att testa var det en fördröjning på säkert en sekund innan den bytte ljus.
Kan jag vara säker på att det är regulatorproblem eller måste jag felsöka för att vara hundra procent?
En kort presentation av mig kommer så småningom men just nu mitt huvud fokuserat på att jag ska ut och meka med min fina hoj

Tack på förhand!