tersan skrev:Kan du lägga ut en bild på svingen och depåstödet ifråga, så kanske vi kan klura ut nåt?
Slangklämmevarianten kan funka, men jag skulle hellre göra nåt mer rejält och smidigare att plocka av och på.
Jag antar att du inte behöver ha bobinfästena på för jämnan? Annars går det ju alltid att svetsa på nåt på svingen, antingen för att fästa bobinerna eller för att hindra rören från att glida.
Beklagar försening. Blinkersproblem med LED:en på svartviffern som jag ville kolla först...
2013-08-31 10.17.39_800x600.jpg (345.38 KiB) Visad 4177 gånger
Som synes på bilden är det tajt att få in rör eller plattor där det gör lyftnytta. Som det är nu, sätter jag depåstöd med rörhållarna allra längst bak på svingen (till höger i bild) så att kedjespännarplåten agerar mothåll. Som ni kanske förstår blir det inte helt stabilt. Känns som om hojen kommer att välta över mig vilken sekund som helst...
På andra sidan sitter ett bromsok, så lika illa där.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Kan du inte använda bakaxelns muttrar som lyftpunkter? Svetsa alumjum är enkelt, om man har rätt utrustning.
I ditt fall hade jag limmat fast några plattor undertill på svingen som hindrar stödet från att glida.
För smala. Blir ännu mer instabilt än med nuvarande rör. Lutar åt Conseals lösning trots allt. Det är en ekonomisk fråga.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!