Hade en mjuk flaska med pip på som jag sög upp med ur koppen på styret.
Ett kanontips jag fick som jag hädanefter alltid kommer att använda.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Nja, jo, kanske... det är skillnad på att trycka och suga... ska du få ut all luft bör du trycka ut den åt "rätt" håll, dvs från huvudcylindern och ut genom oket.insu skrev:Ja, men om du trycker oljan bakvägen så bytts den samtidigt o slangarna eller hur??
Precis så menade jag då jag startade tråden, att jag skrev suga ur behållaren var menat som att suga upp oljan som trycktes upp så den inte skulle rinna över.Hulk skrev:Första gången jag bytte olja tömde jag nere vid oket och fyllde på ny uppe i behållaren.
Jag försökte lufta genom att pumpa med handtaget .. men jag lyckades inte.
Jag fick tag på en större spruta av en kompis som jag satte en slang på och sedan kopplade jag den på okets nippel.
När jag tryckte oljan upp i behållaren bubblade luften upp och när jag var klar fungerade det perfekt!
Jag har bytt två gånger till efter det på samma sätt och det fungerar klockrent för mig
Då fattar till och med jag! Helt ok metod, även om jag själv alltid använder mig av samma metod som Linus...insu skrev: Precis så menade jag då jag startade tråden, att jag skrev suga ur behållaren var menat som att suga upp oljan som trycktes upp så den inte skulle rinna över.
Jag gjorde en alldeles för otydligförklaring av vad jag menade, men bra att jag fick hjälp så det rätades ut.
Hulk skrev:Att fylla i behållaren samtidigt som man tömmer i botten och INTE låta det bli tort är ju också en bra lösning![]()