Många har talat mycket väl om Michelin Pilot Road 3, så det blev en uppsättning såna. Däckonline hade ett riktigt bra paketpris på däcken, montering/balansering kostade 100 kr/hjul... och då fick jag hjulen hemkörda till verkstadsporten.
tersan skrev:Jag gick förresten upp en storlek på bakdäcket, 180/55 istället för 170/60, mest av snålhet men det har nog inte skadat vägegenskaperna.
Vad är standarddimensionen??
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Så går det om man pysslar med fem andra grejor också...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Så går det om man pysslar med fem andra grejor också...
Ja, fyra är max för er IT-nissar...
LOL!!
Kan antagligen vara så.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Trots att jag besiktat ett par fordon per år under 25 år har jag samma nervösa känsla i magen varje gång jag kör in i hallen... sen får jag dessutom se att det är en av killarna från lastbilshallen som idag besiktar hojar. Men men, en VFR får förstås killen att tina upp, och han är riktigt trevlig till skillnad mot när jag kommer in med pickisen. Pratar om min nya fjädring och VFRen han delar garage med. Själv kör han VTR.
Kör ifrån besiktningen med blankt papper, och tar den lååånga rundan genom ett rapsgult Skånelandskap hem!
Härligt! Tycker attityden på besiktningen har svängt rejält på senare år, de flesta som jobbar där är ju fordonsentusiaster. Har fem fordon som är besiktningspliktiga, så numera är man ju där rätt ofta....
arvikathomas skrev:Tycker attityden på besiktningen har svängt rejält på senare år...
Ja, det håller jag verkligen med om. Förr gjorde de precis allt för att man INTE skulle åka därifrån utan krav på återbesök, i synnerhet om man som jag körde nåt äldre eller udda. Men idag får man lite vänliga tips och påpekanden och ev en uppmaning att se över nåt till nästa år. Inte alls samma petimetertjafsande som förr.
Kände plötsligt ett behov av en extra haknyckel till kedjejusteringen, det är ju lite omständligt att ta sig in till verktygen under sadeln... så en extra i verkstan vore inte fel.
Gsson tipsade för länge sen om en blingvariant på Ebay, och de fanns kvar fortfarande... dessutom tänkte jag att kedjejusteringen måste gå mycket fortare med ett helpolerat verktyg, och det verkar stämma...
Uj vad det blänker!
Kedjeverktyg.jpg (64.75 KiB) Visad 6755 gånger
Senast redigerad av tersan den tis jul 02, 2013 19:49, redigerad totalt 1 gånger.
Blankt!
Det råkade inte hamna med lite fransar för dina handtag i shoppingkorgen denna gång ?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Blankt!
Det råkade inte hamna med lite fransar för dina handtag i shoppingkorgen denna gång ?
Haha tänkte samma tanke Men snygg var den
Jo, Adrian drömmer alltid om fransar... så hans kommentar var väntad. Men jag får göra honom besviken även denna gång, jag har inte gått över till den mörka (och fladdrande i vinden) sidan än...
För alla oroliga kan jag f.ö. meddela att den INTE är kromad... utan i vanlig hederligt rostfritt. J-t polerat förvisso... hmm... får ta och lacka nåt mattsvart som kompensation kanske.