Minst 25 år sen sist jag sköt Mauser, idag började utomhusskjutningen på 300m och visst skulle man testa grymt kul måste jag säga. Blev inbjuden till tävling imorgon....ja kanske lite för lite övning men vi får se hur det går imorgon. Bra tryck i dom gamla bössorna
Donner skrev:Minst 25 år sen sist jag sköt Mauser, idag började utomhusskjutningen på 300m och visst skulle man testa grymt kul måste jag säga. Blev inbjuden till tävling imorgon....ja kanske lite för lite övning men vi får se hur det går imorgon. Bra tryck i dom gamla bössorna
Brukade ligga med farsans Mauser på lokala skjutbanan förr .. saknar det ..
Hmm... skulle investera i ett nytt verktyg för att felsöka hustruns Land Rover, men att söka på internationella säljessidor efter en "vacuum pump" gav inte riktigt resultaten jag förväntade mig...
tersan skrev:Hmm... skulle investera i ett nytt verktyg för att felsöka hustruns Land Rover, men att söka på internationella säljessidor efter en "vacuum pump" gav inte riktigt resultaten jag förväntade mig...
tersan skrev:Hmm... skulle investera i ett nytt verktyg för att felsöka hustruns Land Rover, men att söka på internationella säljessidor efter en "vacuum pump" gav inte riktigt resultaten jag förväntade mig...
Alltid lika roligt när man får bättre resultat än förväntat!
T.
PS. Kom ihåg när min kompis tipsade mig om en sida med bra att ha saker och sidan skulle heta typ boystoys, sökte på boy toy. DS.
Irriterar mig som f@n över hur folk använder de, dem och "dom"...
Är det bara i mina öron det skär när någon använder "dem" på ett ställe där det ska vara "de"?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Irriterar mig som f@n över hur folk använder de, dem och "dom"...
Är det bara i mina öron det skär när någon använder "dem" på ett ställe där det ska vara "de"?
Håller med, dem bordade inte göra så. De är inte kloka!
T.
Du menar "dem är inte kloka"?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Det heter ju inte bessewisser, det heter ju messerschmidt
En annan höjdare på de, dem och dom är när folk säger "doms" istället för "deras".
Sen håller jag alltid på och nästan spyr när någon t.o.m. på radio och TV säger "ijenkligen". Fan kan dem inte plata jent?
adrian_vg skrev:Irriterar mig som f@n över hur folk använder de, dem och "dom"...
Håller med, dem bordade inte göra så. De är inte kloka!
T.
Du menar "dem är inte kloka"?
Fast det heter ju "De är inte kloka"
"Ibland är det svårt att veta om man ska använda subjektsformen de eller objektsformen dem. Då kan man pröva att byta ut de/dem mot vi/oss. Grundregeln är att där man väljer vi ska man också välja de: Vi/de har inte gjort något fel. Och omvänt, där man väljer oss ska man också välja dem: Oss/dem har han aldrig brytt sig om.
Ibland stöter man på ett de som inte går att byta ut mot vare sig vi eller oss. Det finns i fraser som de arga bina och de svåra fallen och skrivs alltid de."