SP-1 -01 Röd
VFR800FI-00 Röd
PCIII
KN-filter
Helsystem med Micron kolfiberslipon
Wilbers dämpare fram
Aut.kedjesmörjning
--------------------------------------------------------
Genom att inte ge upp nådde även snigeln Noaks ark.
Går det inte med tryckluft så sitter det hårt, kanske föregående aldrig bromsat med bakbromsen? Ja testa med att pumpa ut kolven, går inte det så är det nog andra ok som gäller tyvärr.
Blir nog tyvärr till att beställa hem 2 bättre beg ok imorron då det verkar som mittenkolvarna satt sig
Kan dock vara så att det är för dåligt tryck i systemet pga bristande oljebyte av tidigare ägare och som du även sa "Donner". Att föregående ägare inte använt bromsarna ordentligt.
Bara jag får ordning på mina bromsar så kan jag lägga focus på resten av servicen som ska göras o sen vänta in våren med massor av mc åkning!!
Om det går försök med en tving att få in den först så den lossnar, sen tryckluft eller ännu bättre ta frambromshandtaget direkt till oket, brukar jag göra när det kniper, (skruva bort slangarna till frambromshandtaget och dra en direkt till bromsoket) fyll på broms olja och lufta sen jäklar.....
Har du inte någon nippel så du kan koppla till en fettspruta, om du lyckas med det så kommer den garanterat ut då du pumpar på fettet, mycket effektivare än tryckluft.
wargen skrev:Om det går försök med en tving att få in den först så den lossnar, sen tryckluft eller ännu bättre ta frambromshandtaget direkt till oket, brukar jag göra när det kniper, (skruva bort slangarna till frambromshandtaget och dra en direkt till bromsoket) fyll på broms olja och lufta sen jäklar.....
Ska testa detta till helgen då jag får lite tid över. Bra tips är alltid välkommet
insu skrev:Har du inte någon nippel så du kan koppla till en fettspruta, om du lyckas med det så kommer den garanterat ut då du pumpar på fettet, mycket effektivare än tryckluft.
Har nu fått hem mina bromsok från Sam`s.
Så i helgen blir det luftning av hela bromssystemet.
Då får vi se om det är enkelt eller svårt att lufta system med kombibromsar .
Är det en tydlig skillnad i funktionen på de "nya"? Tänker bl.a. På det du skrev om att ytterkolvarna åkte ut lite godtyckligt.
Japp, det är stor skillnad. Visst hade jag kunnat lägga ner massor av tid för att renovera upp mina ok. Men vill få den klar till april o kommande besiktning.
Dom andra oken ska jag göra iordning också men vill ju ha hojen körklar först.