Sedan jag köpte VFR:n förra året så har jag känt det lite som en plikt att sprida ordet om V4:ans fantastiska ljud.
Här kommer ett klipp när jag fläskar på i Löttingetunneln och får lite skön akustisk förstärkning av tunnelväggarna. Tyvärr är micken på Go Pron inte jättevass så hela omfånget, (speciellt botten där v4:an låter som bäst) finns inte riktigt där.
DevilsChild skrev:Föreställ er ljudet om det varit flera stycken
V2 på fullgas låter lite som lågsniffande andra världskrigsbombplan. V4:or dubbelt upp!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
En v-twin låter fantastiskt den med. Minns en gång när jag mötte en Buell på fullgas, lät precis som att en P-51 mustang dundrade förbi.
Dock så är ljudet från lite sportigare tvinnar att föredra framför det från Harley-rovorna.
DevilsChild skrev:Dock så är ljudet från lite sportigare tvinnar att föredra framför det från Harley-rovorna.
Vadå "Harley"?? Finns inte på kartan.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
DevilsChild skrev:Dock så är ljudet från lite sportigare tvinnar att föredra framför det från Harley-rovorna.
Vadå "Harley"?? Finns inte på kartan.
Buellen som jag mötte har ju en Harleymotor, och den lät ju som sagt rätt häftigt. Men det tror jag främst beror på att den har en 2-1 ljuddämpare som faktiskt dämpar ljudet lite grann. Buellens överviktiga kusin Harley har ju ofta ägarna satt dit 1-1 rör som är mer eller mindre rensade, låter mindre snyggt tycker jag