Vi ser fram emot bilddokumentationen i samband med bytet!Donner skrev:Skickar ett PM till dig

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Vi ser fram emot bilddokumentationen i samband med bytet!Donner skrev:Skickar ett PM till dig
Ja, men inte så att jag direkt stört mig på det (fast jag bromsar ju inte så mycket heller...).Donner skrev:Ojdå....har du haft bromsvibrationer innan då?
Hur är däcket inte runt?? Menar du touringplatta?tersan skrev:Såja, gaffel och framhjul på plats. Montering av bromsok och skärm kvar!
Men man får ju aldrig vara riktigt nöjd... kollade lite närmare på framhjulet, och bägge bromsskivorna kastar lite väl mycket i sidled (dvs så märkbart med blotta ögat att det inte ens är nån idé att ta fram mätklockan...). Däcket är inte helt runt heller, men det står ändå på byteslistan i vinter.
Nej, inte touringplatta. Jag menar att det inte är runt... framänden upphissad, snurrar på hjulet, och tittar på slitbanan som då rör sig upp och ner och i sidled.adrian_vg skrev:Hur är däcket inte runt?? Menar du touringplatta?
Är du intreserad av en Öhlins bakdämp till VFR92 med extern spännare? 3000 kr mvhtersan skrev:Nej, inte touringplatta. Jag menar att det inte är runt... framänden upphissad, snurrar på hjulet, och tittar på slitbanan som då rör sig upp och ner och i sidled.adrian_vg skrev:Hur är däcket inte runt?? Menar du touringplatta?
Hur jämna hojdäck är från fabrik och nymonterade har jag dock inte en aning om.
Jag antar att även hojdäck plattas till om de står stilla länge, men att det till viss del fixar sig när de värms upp. Lite vobbeltendenser har jag haft runt 80 km/t, känns som att jag har hittat åtminstone en orsak.
Hade du frågat mig för två månader sen så hade svaret varit ja... men nu sitter en sprillans Wilbers på plats.wargen skrev:Är du intreserad av en Öhlins bakdämp till VFR92 med extern spännare? 3000 kr mvh
Kör ändå!tersan skrev:Äntligen! Klart för provkörning... tyvärr hällregn och kolsvart ute för närvarande.:
Ja, jo... fast här nere är vi mitt i första betupptagningen... tror inte jag kör mc på leriga vägar i hällregn och mörker om jag inte absolut måste.adrian_vg skrev:Kör ändå!tersan skrev:Äntligen! Klart för provkörning... tyvärr hällregn och kolsvart ute för närvarande.:
Jisses... Du får bosätta dig lite närmare civilisationen!tersan skrev:Ja, jo... fast här nere är vi mitt i första betupptagningen... tror inte jag kör mc på leriga vägar i hällregn och mörker om jag inte absolut måste.Det får vara hyfsat torrt om jag ska testa nymonterad fjädring.
Och det ska komma från en som bor i Uppsala...adrian_vg skrev:Jisses... Du får bosätta dig lite närmare civilisationen!tersan skrev:Ja, jo... fast här nere är vi mitt i första betupptagningen... tror inte jag kör mc på leriga vägar i hällregn och mörker om jag inte absolut måste.Det får vara hyfsat torrt om jag ska testa nymonterad fjädring.
Uppsala är civilisationens vagga! Man ägnade sig åt strider, blotning, utbildning och annat civiliserat många hundra år innan ni i söder mest ägnade er åt handel med tyskarna.tersan skrev:Och det ska komma från en som bor i Uppsala...adrian_vg skrev:Jisses... Du får bosätta dig lite närmare civilisationen!tersan skrev:Ja, jo... fast här nere är vi mitt i första betupptagningen... tror inte jag kör mc på leriga vägar i hällregn och mörker om jag inte absolut måste.Det får vara hyfsat torrt om jag ska testa nymonterad fjädring.
Blev det skillnad?tersan skrev:Äntligen! Klart för provkörning... tyvärr hällregn och kolsvart ute för närvarande.![]()
Känslan när jag gungar och provbromsar i verkstan antyder dock att den kommer att bete sig väldigt annorlunda ute på vägen, förhoppningsvis till det bättre...