Tersan

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023

Re: Tersan

#196 Inlägg av Tommy Gsson »

tersan skrev:Kedjan spänd! Fast hur tänkte Honda... haknyckeln ligger i verktygspåsen som ligger under sadeln som inte kan tas loss förrän cutsen skruvats loss... med skruvmejseln som ligger i verktygspåsen. :?

Får väl skriva upp en haknyckel till verktygsvagnen på inköpslistan... :D
Den där högglanspolerade på Ebay!
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#197 Inlägg av tersan »

Tommy Gsson skrev:
tersan skrev:Får väl skriva upp en haknyckel till verktygsvagnen på inköpslistan... :D
Den där högglanspolerade på Ebay!
T.
Den har jag missat! Fast Donners variant med en enkrona för att lossa cutsskruvarna funkar ju faktiskt...

Högglanspolerad haknyckel, hmm... vore ju nästan värt det för att bräcka Adrian. :mrgreen:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#198 Inlägg av tersan »

Har just anmält mig till KNIX på Lockarp, och kämpar hårt för att få loss tid till Sturup och Knutstorp också...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#199 Inlägg av tersan »

Hemma igen från Viffertorp! Kanonträff som vanligt, och även om jag bor här nere så blir jag ändå glatt överraskad över vilka otroliga hojvägar det finns... att jag låg bakom en glad Pelle i gruppen som körde skyltad fart +5 gjorde ju inte upplevelsen sämre. :D

Men jag måste nog göra nåt åt fjädringen i vinter... den känns inte helt stadig, och Jens Henrik som låg bakom på rundturen sa också att det såg lite tveksamt ut. Så nu blir det att leta stötdämpare och gaffelfjädrar. Öhlins är nog utanför budget, får dra iväg lite mail till Wilbers och WP och fråga vad de föreslår. Jens Henrik hade tips om nån dansk fjäderfixare också.

Hojens mätare passerade förresten 5000 mil på väg till Viffertorp, så snart är den inkörd! Hade druckit 0,51 på väg dit (normalt touringtempo) och 0,55 på väg hem (något högre touringtempo på fellesturen), och det får man ju vara ganska nöjd med. 8)
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
jenshenrik
Medlem
Kontakt:

Sv: Tersan

#200 Inlägg av jenshenrik »

Ja, det är en gummi-Viffer, men den kan bli bra med HyperPro :)

Ring til Jan på: +45 2324 2629

God fornøjelse :)
Jens Henrik
"Uhyret" - CBR954RR3
-Hjertet banker altid for V4
BildVFR-Forum.dk

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#201 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Högglanspolerad haknyckel, hmm... vore ju nästan värt det för att bräcka Adrian. :mrgreen:
Börja du, så kommer jag sen. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#202 Inlägg av tersan »

Renovering/uppdatering av fjädring verkar kunna kosta ungefär lika mycket som hojen är värd... :(
Dessutom är utbudet av stötdämpare till en -92 inte det bästa. Och jag vill ju gärna ha nåt "bättre" än original när jag ändå håller på. Väntar på svar från några som inte har prislistor utlagda på nätet...

Lutar för tillfället åt nya gaffelfjädrar från HyperPro och sen en begagnad 929-dämpare bak. Ska nog bygga en hugger också. :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#203 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Renovering/uppdatering av fjädring verkar kunna kosta ungefär lika mycket som hojen är värd... :(
Dessutom är utbudet av stötdämpare till en -92 inte det bästa. Och jag vill ju gärna ha nåt "bättre" än original när jag ändå håller på. Väntar på svar från några som inte har prislistor utlagda på nätet...

Lutar för tillfället åt nya gaffelfjädrar från HyperPro och sen en begagnad 929-dämpare bak. Ska nog bygga en hugger också. :wink:
Finns inget passande på Ebay?

Skulle själv vilja ha Öhlinsgaffelfjädrar. Förspänningen med originalfjädrarna verkar inte räcka till mer snart... :?
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#204 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Finns inget passande på Ebay?

Skulle själv vilja ha Öhlinsgaffelfjädrar. Förspänningen med originalfjädrarna verkar inte räcka till mer snart... :?
Ebay har för tillfället nya kvalitetsdämpare till högt pris, och billigt begagnat. Känns lite meningslöst att köpa en 20 år gammal begagnad dämpare dock...

Jag har lite bevakning ifall det dyker upp nåt passande, vill ju gärna ha kvalitet till ett pris som passar min plånbok... därav att 929-alternativet känns lockande, även om det kräver en del ombyggnad för att passa.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#205 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Ebay har för tillfället nya kvalitetsdämpare till högt pris, och billigt begagnat. Känns lite meningslöst att köpa en 20 år gammal begagnad dämpare dock...

Jag har lite bevakning ifall det dyker upp nåt passande, vill ju gärna ha kvalitet till ett pris som passar min plånbok... därav att 929-alternativet känns lockande, även om det kräver en del ombyggnad för att passa.
Håller själv utkik efter en Öhlinare för min svartviffer på Ebay. Gör inget om den är beggad och sliten, Öhlinarna är servicebara! :)
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#206 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Håller själv utkik efter en Öhlinare för min svartviffer på Ebay. Gör inget om den är beggad och sliten, Öhlinarna är servicebara! :)
De flesta eftermarknadsdämpare av bättre märken brukar gå att renovera, fast kanske inte alltid här i landet. Har sett att det finns en kille i USA som servar och modifierar originaldämpare också....

edit: geografi är inte mitt bästa ämne...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#207 Inlägg av Ajax »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Håller själv utkik efter en Öhlinare för min svartviffer på Ebay. Gör inget om den är beggad och sliten, Öhlinarna är servicebara! :)
De flesta eftermarknadsdämpare av bättre märken brukar gå att renovera, fast kanske inte alltid här i landet. Har sett att det finns en kille i USA som servar och modifierar originaldämpare också....
Jag kollade häromdagen vad det kostar att renovera min Öhlinare bak, och fick svaret 1250 kr - det tycker jag är rätt överkomligt. Naturligtvis tillkommer det om det skulle vara behov av att byta ut delar, men ny olja ingår.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#208 Inlägg av tersan »

Ajax skrev:Jag kollade häromdagen vad det kostar att renovera min Öhlinare bak, och fick svaret 1250 kr - det tycker jag är rätt överkomligt.
Det låter högst rimligt ja!
Såg en komplett skrot-VFR med Öhlinare för 7000 på Blocket, hmm...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#209 Inlägg av tersan »

Fick offert från Wilbers... de kan faktiskt leverera en fullt justerbar dämpare, och till ett pris som inte var så hemskt jag trodde (ungefär hälften av vad det hade kostat att få Öhlins, om det hade funnits...).

Nu är frågan, budgetvariant med lite eget mekande, eller nya fullt justerbara prylar... ska kolla i plånboken en gång till, tror jag.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
jenshenrik
Medlem
Kontakt:

Sv: Tersan

#210 Inlägg av jenshenrik »

Har du kontaktet Jan Krohn/HyperPro? :)
Jens Henrik
"Uhyret" - CBR954RR3
-Hjertet banker altid for V4
BildVFR-Forum.dk