Man får burka som fan...Jimmy.S skrev:Men lättkört på gata? näää Busigt på grusvägar? Japp

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Man får burka som fan...Jimmy.S skrev:Men lättkört på gata? näää Busigt på grusvägar? Japp
Jappadrian_vg skrev:Man får burka som fan...Jimmy.S skrev:Men lättkört på gata? näää Busigt på grusvägar? Japp
Jag har en Polaris, och den driver konstant på bägge bakhjulen. Men den är ju avsedd som arbetsredskap och inte pendlarfordon... Som sagt, bra i terrängen, kul på grus, men inte så lyckat på asfalt.Jimmy.S skrev:Tror det saknas diff på dom flesta 4 hjulingar som inte är av terräng/skogsmaskin, polaren köpte en yamaha igår (350) och det vara bara en axel på den, även 2 jobbarkompisar har haft var sin med olika märken och det var samma på dom.
Men lättkört på gata? näää Busigt på grusvägar? Japp
Eller ställa in fjädringen så att den alltid lättar på inre bakhjulet, och sen lära sig köra med det.adrian_vg skrev:Man får burka som fan...Jimmy.S skrev:Men lättkört på gata? näää Busigt på grusvägar? Japp
Mjukare fram alltså?tersan skrev:Eller ställa in fjädringen så att den alltid lättar på inre bakhjulet, och sen lära sig köra med det.adrian_vg skrev:Man får burka som fan...Jimmy.S skrev:Men lättkört på gata? näää Busigt på grusvägar? Japp
Hissade upp kvadden idag och kollade bromsarna lite mer. Kom på varför fotbromsen tog så himla bra - den verkar på framhjulen... Och ingen integral heller. Nåväl...adrian_vg skrev:Det var visst hydrauliska bromsar och riktiga stålomspunna slangar men p-bromsen är mekanisk på bakhjulen. Dessutom verkar frambromshandtaget aktivera bromsarna både fram och bak. Dito fotbromsen. Helintegral typ. Oväntad lyx...
Tack för att du pimpar för min skull! (?!) Jag var mest nyfiken på att se vad det är för kvadd du införskaffat - och det där ser ju ut som att det kan bli riktigt roligt på isgata med dubbar i...adrian_vg skrev: Ajax efterlyste pimpningsbilder, så jag monterade DRL-lampan jag köpt av Gsson. Efter en del mer eller mindre komplexa planer om reläer och så, fick jag en snilleblixt och monterade ett par strömtjuvar på p-lampan fram. Och voilá!
Ingen orsak.Ajax skrev: Tack för att du pimpar för min skull! (?!) Jag var mest nyfiken på att se vad det är för kvadd du införskaffat - och det där ser ju ut som att det kan bli riktigt roligt på isgata med dubbar i...
Grattis!adrian_vg skrev:Lyckades ställa toe-in på kvadden! Det lönade sig att satsa på rätt blocknyckel från Biltema och använda lite mer än milt våld på låsmuttrarna... Sen att kineserna blandat vänster- och högergängat på styrstagen var inte direkt till hjälp för min standardgängade hjärna..
Tack!tersan skrev:Grattis!
Som om jag visste det.tersan skrev:Styrstag brukar vara olika gängade, det blir lättare att justera då...