Kul liten story;
Har läst Adrians signatur nu i några veckor, men egentligen inte fattat någonting. Igår läste jag inlägget som Faceplant skrev ATGATT i, och det klickade faktiskt inte då heller. Först i morse i duschen fattade jag!
Varför? Jo, jag har från dag 1 översatt GEAR med växel. Då blir uttrycket ganska korkat... som att man skall köra så fort som möjligt, så man hinner peta in alla växlar hela tiden, eller?
Så dum jag kände mej. Men nu förstår jag! Heja ATGATT!
Kom i det här att tänka på en idé - finns något forum för att dela med sig av trafiktillbud? Det händer så mycket ute på vägarna, och när jag tog kortet kollade jag mycket på youtube efter olika olyckor. Kan låta som att jag är morbid, men meningen var att försöka hitta vad föraren gjorde för fel. Allt för att försöka bli en bättre förare själv!
ATGATT
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
ATGATT
VFR 750F '94 - Röd
VFR 750F '94 - Röd
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Re: ATGATT
Bra tanke! Det jag kommer på är sporthoj.com som har några olika olyckstrådar.MagnusFbg skrev:Kom i det här att tänka på en idé - finns något forum för att dela med sig av trafiktillbud? Det händer så mycket ute på vägarna, och när jag tog kortet kollade jag mycket på youtube efter olika olyckor. Kan låta som att jag är morbid, men meningen var att försöka hitta vad föraren gjorde för fel. Allt för att försöka bli en bättre förare själv!
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
MagnusFbg skrev:Kul liten story;
Har läst Adrians signatur nu i några veckor, men egentligen inte fattat någonting. Igår läste jag inlägget som Faceplant skrev ATGATT i, och det klickade faktiskt inte då heller. Först i morse i duschen fattade jag!
Varför? Jo, jag har från dag 1 översatt GEAR med växel. Då blir uttrycket ganska korkat... som att man skall köra så fort som möjligt, så man hinner peta in alla växlar hela tiden, eller?
Så dum jag kände mej. Men nu förstår jag! Heja ATGATT!

VI har ju bildrulletråden här på forumet, men det kanske inte är det du är ute efter?MagnusFbg skrev:Kom i det här att tänka på en idé - finns något forum för att dela med sig av trafiktillbud? Det händer så mycket ute på vägarna, och när jag tog kortet kollade jag mycket på youtube efter olika olyckor. Kan låta som att jag är morbid, men meningen var att försöka hitta vad föraren gjorde för fel. Allt för att försöka bli en bättre förare själv!
Se http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f ... lit=drulle.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
ATGATT
Eller under forumdelen Åka- väginformation som är till för att uppmärksamma folk om vad som sker på vägarna.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- StigH
- Donator 2014
- Kontakt:
Kanske inte exakt vad som önskas men här:MagnusFbg skrev:Kom i det här att tänka på en idé - finns något forum för att dela med sig av trafiktillbud? Det händer så mycket ute på vägarna, och när jag tog kortet kollade jag mycket på youtube efter olika olyckor. Kan låta som att jag är morbid, men meningen var att försöka hitta vad föraren gjorde för fel. Allt för att försöka bli en bättre förare själv!
http://bildrullen.se/
finns en man som kan lite mer om fysiken vid fordonskörning är vi vanliga. /Professor emeritus)
Tror faktiskt han har flera bloggar..
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83
VF750C --82-83