Mappar till Power Commander 5
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Har precis köpt en PC 5 till hojen (Tackar för det ralsbo) och nu försöker man få tag i någon bra mappning.
Jag VET att det bästa är att lämna in den och få den mappad men pengarna är slut så det får bli en senare fråga samt att sässongen snart är slut så det får bli prova varianten.
Just nu har jag en mapp från pc3 för en 2006´a med orginalsystem och eftermarknadsluftfilter och O2 eliminatorer, mappen är konverterad till pc 5.
Är det någon som sitter på en mapp för:
- 2008
- orginal ljuddämpare
- K&N luftfilter
- O2 eliminatorer monterade
- pair och flapper moddad
En annan fråga: Vem i Skåne ska man "mappa" hos??
Jag VET att det bästa är att lämna in den och få den mappad men pengarna är slut så det får bli en senare fråga samt att sässongen snart är slut så det får bli prova varianten.
Just nu har jag en mapp från pc3 för en 2006´a med orginalsystem och eftermarknadsluftfilter och O2 eliminatorer, mappen är konverterad till pc 5.
Är det någon som sitter på en mapp för:
- 2008
- orginal ljuddämpare
- K&N luftfilter
- O2 eliminatorer monterade
- pair och flapper moddad
En annan fråga: Vem i Skåne ska man "mappa" hos??
Re: Mappar till Power Commander 5
Tar du dig över hallandsåsen så har du http://www.marcussenmc.se/ i Eldsberga som kan fixa mappning.
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Kan man inte mappa själv, eller krävs det nån jättedyrohemligspecialprogramvara?
VFR750F -92, grön
Beroende på var du bor så kan Claessons i Bromölla också fixa det.
- HondaHasse
- Donator 2018
- Kontakt:
MP Racing i Billesholm ska vara duktig sägs det
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
Nja mest en bromsbänktersan skrev:Kan man inte mappa själv, eller krävs det nån jättedyrohemligspecialprogramvara?
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
Testat den från power commanders hemsida?
http://www.powercommander.com/powercomm ... artNum=126
VFR 800 - 98 svart
Japp, dettaa är den som PC 5 an är mappad med.Pegaso skrev:Testat den från power commanders hemsida?
"M126-501 European model-Stock exhaust, Stock or aftermarket air filter, Dynojet O2 sensor eliminator kit fitted"
Aha... och jag som trodde att jag kommit på nåt smartMaciver skrev:Japp, dettaa är den som PC 5 an är mappad med.Pegaso skrev:Testat den från power commanders hemsida?
"M126-501 European model-Stock exhaust, Stock or aftermarket air filter, Dynojet O2 sensor eliminator kit fitted"
Då har jag inget mer att bidra med...
VFR 800 - 98 svart
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Varför det? Det måste väl gå att mappa en hoj i trafiken?Donner skrev:Nja mest en bromsbänktersan skrev:Kan man inte mappa själv, eller krävs det nån jättedyrohemligspecialprogramvara?
VFR750F -92, grön
Inte så det blir perfekt, är ju ganska svårt att hålla en exakt belastning under en viss tid samtidigt mäta avgaser osv.tersan skrev:Varför det? Det måste väl gå att mappa en hoj i trafiken?Donner skrev:Nja mest en bromsbänktersan skrev:Kan man inte mappa själv, eller krävs det nån jättedyrohemligspecialprogramvara?
Men visst det går ju att montera på en lambdamätare så man kan se om hojen går fett eller snålt under vissa omständigheter men svårast är det nog att få det bra.
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Intressant. Jag lever i tron att man använder bromsbänk/rullande landsväg för att det går fort och är hyfsat enkelt, men för att få en 100%-ig mappning så är det verkliga körförhållanden som gäller. Fast det kanske bara gäller bil, hojar verkar ju ligga några år efter i utvecklingen...Donner skrev:Inte så det blir perfekt, är ju ganska svårt att hålla en exakt belastning under en viss tid samtidigt mäta avgaser osv.
Men visst det går ju att montera på en lambdamätare så man kan se om hojen går fett eller snålt under vissa omständigheter men svårast är det nog att få det bra.
VFR750F -92, grön
Det blir ju inte 100 på en bromsbänk i och med att du inte har den riktiga luftströmmen. Vad jag har läst mig till så ha MP-Racing en bänk som är kopplad till en fläkt som simulerar vindhastigheten. sen är det temperaturer och så som spelar in.
Ja bil är säkert lättare (bättre) att mappa på väg då du kan har en passagerare som sitter med datorn och kollar allt och föraren koncentrerar sig på körningen.
Hojar har väl alltid varit efter i utvecklingen
Hojar har väl alltid varit efter i utvecklingen
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Hehe, att justera in fullgasmappen på en hoj kan bli lite jobbigt...Donner skrev:Ja bil är säkert lättare (bättre) att mappa på väg då du kan har en passagerare som sitter med datorn och kollar allt och föraren koncentrerar sig på körningen.
I och för sig kanske man kan logga vad som händer och justera hemma i garaget, men då missar man ju möjligheten att uppdatera i realtid.
Men åter till Macivers fråga, skulle det inte funka att koppla in en bredbandslambda och med hjälp av den hitta en "optimal" standardmappning?
VFR750F -92, grön