Som Tersan skriver så är det nog inte tysken som skruvar mätare utan den som importerar i så fall. Men som sagt kolla allmänskicket, servicehistorik som ev kan styrkas med kvitto är ju klart värdehöjande.
I normala fall så är priset på en importhoj något lägre men hojen behöver givetvis inte vara sämre för det.
Personligen föredrar jag att handla en svensk hoj men det kostar lite mer.
Har haft en hoj som var import från Belgien och allmänskicket får man väl säga var sämre än normalt och priset därefter. Nackdelen med den var att den blev svårare att sälja den dagen jag ville bli av med den.
Mister har ju haft sin hoj ett tag och jag tror inte han har hittat nåt skumt med den bara för att den kommer från Tyskland.
Hjälp TS med hur man kollar upp en begagnad hoj istället.
Och du passerade min, när du antydde att hederlighet ska vara en sorts norm i dom krokarna. Liasom det jag har sett och upplevt under dom år som jag jobbat i olika verkstäder, "antyder" den motsatta tesen, även mina personliga erfarenheter av tjacka något ifrån Tyskland eller det övriga EU blocket, har jag som grund i min åsikt i det hela. Och dom hästhandlarna är mycket större och värre än våra egna inhemska dito.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
. jodu, och Månen är en grönmögelost. Jag har sett för mycket av deras "ärlighet" för att ens nudda vid tanken att köpa något därifrån..
Jupp, visst är de det säkert att köpa importerad hoj.
Jag har sett en del fusk och mätarfusk när det gäller hojar, och det har inte varit gjord av några tyskar i alla fall
/Mister - med en tyskimporterad viffer
Av det jag har hört "mellan skål och vägg" av initierade individer i den "specifika" branschen, så är fallet så att mätarna skruvas på plats (dvs i Tyskland/övriga EU) men förståss dom som vet och håller på med det har självklart fel, eller hur..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
hm ! Jag väckte känslor verkar det som . Efter att ha pratat med tidigare ägare så har jag bestämt mig för att köpa. några steg kvar bara, sälja min hoj, ner o provköra den o kolla på den m.m..
VFR 800 - 02 LIVERPOOLRÖD o VIT
KAWASAKI ZR7S-03 SÅLD
zalmon skrev:hm ! Jag väckte känslor verkar det som . Efter att ha pratat med tidigare ägare så har jag bestämt mig för att köpa. några steg kvar bara, sälja min hoj, ner o provköra den o kolla på den m.m..
Glöm inte rapportera tillbaka hur det gick!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
tersan skrev:Nä, trist! Du har inte plats/pengar för att köpa en ny hoj nu och sälja den gamla i vår?
Lägg ut en annons på din hoj här på forumet, gärna med bild. Alltid är det nån som behöver en, eller känner nån som gör...
+1.
Du kan få köpa min grönviffer om du vill.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
zalmon skrev:Har inte stålar Nu för att köpa en hoj, då hade jag gjort det
Kawa´n är ute på blocket men det vimlar ju av MC på blocket nu
Kompispris på grönvffern. ;*)
Nå, Blocket är som du säger smockfullt just nu av billiga bågar. Blir kanske bättre framåt förvåren eller så. Man får hoppas iaf...
===
zalmon skrev:vad är grönviffern då ??
årsmodell m.m. ??
Det är en grön VFR750F från 1997. Färgen är lite ovanlig, och snygg, på viffrar, vilket Tersan nog kan intyga. Min grönviffer är lite lätt moddad. Patinerad, men i bra mekaniskt skick.
Det är din tråd, du får bestämma om du vill ha mer info.
===