Jag heter Oscar Leon och är 23 år gammal och bor i Göteborg. Har studerat fyra år på civilingenjörslinjen Automation och Mekatronik på Chalmers, men ska ta ett sabbatsår nu och jobba upp lite pengar för att sticka iväg på en roadtrip i Europa för nästa sommar innan jag blir ingenjör.
Började bli intresserad för motorcyklar för ungefär två- tre år sen men nu har jag äntligen börjat ta tag i det och håller på ta körkortet.
Tycker det är kul o köra hoj och älskar frihetskänslan o gaspådraget när tillfälle ges.. men försöker vara mån om säkerheten och inte köra om på korkade ställen osv. Statistiken säger ju en hel del... La en hel del pengar på ordentligt ställ, stövlar, handskar, hjälm, ryggskena. Sen när vi ändå var igång så åkte ett reflexvisir med.. Kanske blir ett läderställ till nästa säsong om det vill sig också.
Jag är helt grön på cyklar men började spana runt för någon månad sen och smaken föll för viffer hojarna!
För min del blev det en 750F RC36, -92. Var nere i landskrona och köpte den för ungefär en vecka sedan. Kör med effektdämpare nu och bilder kan ses här (?)
Den går bra och är i gott skick, dock hade inte den tidigare ägaren någon servicebok (kanske inte är så vanligt med gamla hojar?). När jag fick den hade han precis bytt olja och oljefilter, bromsklossar och monterat nya däck fram o bak!
Köpte en Haynes bok där det står det mesta men jag är även glad för tips på saker att underhålla/hålla koll på.
Tvättade t.ex. nyligen med vanligt bilschampo lite lätt överallt men nu gnisslar det när jag använder frambromsen. Ser ut som att skivorna fick en lätt yta av rost, är det något jag ska akta mig för?
Antar att man inte ska använda avfettning vid lagrena i alla fall... Har inte hunnit läsa allt men det kanske finns påfyllningsnipplar. Jaja.
Grymt kul o vara här!

/Leon