Arvikathomas - - - Så blev man vfr-ägare
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- arvikathomas
- Medlem
Re: Arvikathomas - - - Så blev man vfr-ägare
110 mil på två dygn! Var ner till göteborg och hälsade på min nyfödda systerdotter, passade på att ta en extrasväng ner till Halland, sen hem via kustvägen, Tjörn, orust, skredsvik, munkedal, Hedekas, Ed, Nössemark, Halden, Örje, Arvika, jisses vilka underbara vägar det finns! Speciellt Dalsland är ju ett paradis!
Kör VFR800 V-tech 2012 och KTM 690 enduro R -16
Dalsland har fina hojvägar och så värst långt från Arvika är det inte.Vi kanske ska slå följe nån dag.
Funderar på en tur till Sarpsborg,bara vädret blir lite bättre.Åkte 25mil i varierande väder igår kväll,alltifrån strålande sol till
spöregn och hagel.Hade även lyckats glömma goretexmembranet till jackan hemma.
Funderar på en tur till Sarpsborg,bara vädret blir lite bättre.Åkte 25mil i varierande väder igår kväll,alltifrån strålande sol till

- arvikathomas
- Medlem
Bara du hör av dig när du blir sugen på en tur, skickar mitt nr som meddelande.robban skrev:Dalsland har fina hojvägar och så värst långt från Arvika är det inte.Vi kanske ska slå följe nån dag.
- arvikathomas
- Medlem
45 mil kurvorgie igår, norska vägar ner till Strömstad för lite bakpotatis med skagenröra, Dalsland hem igen, ljuvligt var ordet 

- arvikathomas
- Medlem
30 raska mil runtom i Fryksdalen i Värmland igår i ett ljuvligt väder, håller som bäst på att packa kartonger för en flytt om ett par veckor, men ibland måste man fly alla måsten för lite avkoppling och njutning 

- arvikathomas
- Medlem
Blev en 20 milatur i sällskap med 22 andra cyklar idag till Elviscaféét i Östmark, ett eldorado för alla intresserade av gammal musik och färska kakor 
http://www.ostmark.se/cgi-bin/webbpub-s ... prak_ID=sv

http://www.ostmark.se/cgi-bin/webbpub-s ... prak_ID=sv
Ser att du har en del längre sträckor på dina rundor och måste därför fråga om du någon gång har funderat på att göra en 'ironbutt', dvs 1000 miles (160,9 mil) inom 24 timmar. Jag har mina funderingar på att ta mig an det, medveten om att det är en utmaning som behöver både träning och planering för att genomföras och tror att det skulle vara både kul och vettigt att vara mer än en på en sån tur.
www.ironbutt.com
www.ironbutt.com
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
- arvikathomas
- Medlem
Haha, nej, det låter för långt för att vara en njutning, dagsturer på 30-40 mil känns lagom, man ska hinna stoppa till för näringsintag och trevligt umgänge med 

Jo - det är klart... ska man hinna 161 mil på ett dygn som blir det nog inte så mycket trevligt umgänge utanför sadeln... fast med ett bike-2-bike -headset så är det bekymret inga problem.arvikathomas skrev:Haha, nej, det låter för långt för att vara en njutning, dagsturer på 30-40 mil känns lagom, man ska hinna stoppa till för näringsintag och trevligt umgänge med
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
Ajax skrev:Ser att du har en del längre sträckor på dina rundor och måste därför fråga om du någon gång har funderat på att göra en 'ironbutt', dvs 1000 miles (160,9 mil) inom 24 timmar. Jag har mina funderingar på att ta mig an det, medveten om att det är en utmaning som behöver både träning och planering för att genomföras och tror att det skulle vara både kul och vettigt att vara mer än en på en sån tur.
www.ironbutt.com
Jag hade kunnat vara intresserad av en sådan sak!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...

- arvikathomas
- Medlem
47 mil idag på norska vägar, rundade sjön Mjösa, med lunchstopp vid olympiaarenan i Hamar. Smakar gott med några kalla nu! Passerade en polisman liggande i ett dike med något konstigt instrument
, men som tur var för oss så vinkade de in bilen före, har förstått att de norska fortkörningsböterna är rejäla
....

Inte bara det, dom är inte rädda att slänga in dig i en cell vid "lägre" hastigheter, kör man fortare än 100 på 80 vägarna får man räkna med finkan tydligen, det vara vad vi fick höra av några som jobbade i norge så ta det lugnt och njut av natur och härliga vägararvikathomas skrev:47 mil idag på norska vägar, har förstått att de norska fortkörningsböterna är rejäla....

- arvikathomas
- Medlem
Kollade på nätet igår, mer än 30 km/h för fort resulterar i 7800nok i böter eller 15 dagar i fengsel....Får nog köpa en lott eller två....Jimmy.S skrev:Inte bara det, dom är inte rädda att slänga in dig i en cell vid "lägre" hastigheter, kör man fortare än 100 på 80 vägarna får man räkna med finkan tydligen, det vara vad vi fick höra av några som jobbade i norge så ta det lugnt och njut av natur och härliga vägararvikathomas skrev:47 mil idag på norska vägar, har förstått att de norska fortkörningsböterna är rejäla....
- arvikathomas
- Medlem
Var ytterst nära att skrota både mig och VFR:en igår, gjorde en klassiker....Åkte ett varv över stan, råkade titta lite för länge efter några galanta damer, vips så hade bilen framför tvärnitat och jag trycka till för allt jag var värd, bakhjulet i luften och fullt varv på motorn, klarade mig med nån dm tillgodo, och fick ju damerna att le 

- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Fokus, min vän, fokus!arvikathomas skrev:Var ytterst nära att skrota både mig och VFR:en igår, gjorde en klassiker....Åkte ett varv över stan, råkade titta lite för länge efter några galanta damer, vips så hade bilen framför tvärnitat och jag trycka till för allt jag var värd, bakhjulet i luften och fullt varv på motorn, klarade mig med nån dm tillgodo, och fick ju damerna att le

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!