robban skrev:Tack ska ni ha,hit till forumet känner man sig välkommen.
Ska ordna fram en bild på hojen så snart jag kan.Idag har det regnat i omgångar hela dagen så det har inte blivit nått åkt,så har tillbringat lite tid i garaget.Det är dags för 1200mils service snart,hur är det är det ventiljustering vid 1200mil?
Om inte så borde man kunna fixa servicen själv.5års garantin har ju gått ut nu så då borde det inte göra nått att serva själv.Det sitter ett Leovince slipon på hojen,ska man satsa på en Powercommander? Tycker att den går bra som den gör men kan den gå för snålt utan Pc?Kanske ska kolla stiften så jag vet om den går för snålt.
Vad kör ni på för slags olja? Jag har kört på Castrol GPS i alla hojar,funkar det i denna med?
Många frågor blev det men det är bättre att fråga en gång för mycket.
//Robban
Vad jag har läst mig till så är det ventilkoll varje 2400mil, någon får rätta mig om jag har fel
Igår blev det en sväng runt i Värmland,måste säga att VFRen är väldigt bekväm att nöta mil på.
Men när det är tjälskott i vägen är det inte längre bekvämt.
Har ni vägarna förbi Värmland så ta inte vägen mellan Torsby-Kongsvinger,rena massakern.
Har iallafall nu bytt alla oljor och filter så nu är den redo för sommaräventyr.
Det blir troligen en tur till Lysebotn i Norge,ganska inspirerande väg dit.
Är det nån som ska åka färja mellan Stömstad och Sandefjord så vill jag rekommendera väg 306 från Sandefjord och väster ut,som en 5mil lång kurvorgasm.
Åkte från Gunnarskog via ch-berg, helgeboda, Austmarka, skotterud, Björkelangen och tillbaka till skotterud, Gunnarskog igår, ljuvliga vägar, förutom mellan Austmarka och kongsvingervägen. Hojta till om du vill ta en tur ihop nån dag.
Det börjar verka kärlek banne mej!
Igår blev det en liten Norge tur,Kongsvinger Skarnes Hamar Lillehammer och upp till Vinstra på E6an.
Hojen trivs på motorvägar också.Mycket turister med husbilar och husvagnar.Jag har ju bara varit i Norge på offroadare förut så nu blir det asfalterade vägar som gäller, Mera bekvämt att åka VFR men visst suger det i grusbus tarmen när man ser en fin grusväg.Iallafall åkte jag över fjället från Ringebu till Koppang,sen tillbaka till Kongsvinger och sen hem.
Blev ca 75mil idag.Mycket nöjd med hojen så här långt. Börjar semestern nu så det kommer mera!!!
robban skrev:Det börjar verka kärlek banne mej!
Igår blev det en liten Norge tur,Kongsvinger Skarnes Hamar Lillehammer och upp till Vinstra på E6an.
Hojen trivs på motorvägar också.Mycket turister med husbilar och husvagnar.Jag har ju bara varit i Norge på offroadare förut så nu blir det asfalterade vägar som gäller, Mera bekvämt att åka VFR men visst suger det i grusbus tarmen när man ser en fin grusväg.Iallafall åkte jag över fjället från Ringebu till Koppang,sen tillbaka till Kongsvinger och sen hem.
Blev ca 75mil idag.Mycket nöjd med hojen så här långt. Börjar semestern nu så det kommer mera!!!
Nja nån ironbutt körning vet jag inte om det blir,verkar krångligt med kvitton och vittnen m.m.
Jag har nu upptäckt att VFR.en funkar till lite aktiv körning också.
Träffade på ett gäng gamla gubbar som just skulle ut på en tur till Värmlands Näs.
Jag frågade om det gick bra att hänga på,-visst, svarade dom.
Borde anat ugglor i mossen när gubbarna åkte på R1.or.
Åkte en trevlig väg ner till Säffle i lagomt touringtempo men när vi kom ut på näset så ökade farten.
Vafalls ska jag bli frånåkt av gamla gubbar?
Visst knäpuckar ser ju fränt ut men gubbarna visste vad man har dem till.
Väl ute på näset blev det kaffe stopp,vi satte oss att snacka lite och då visade det sej att gubbarna inte var
några blåbär på hoj.De hade minsann ett förflutet som roadracing åkare,så det var inte så konstigt att de
kunde åka kurvor.
Nu ska det bli en tur till Gelleråsen i sommar.
robban skrev:Nja nån ironbutt körning vet jag inte om det blir,verkar krångligt med kvitton och vittnen m.m.
Jag har nu upptäckt att VFR.en funkar till lite aktiv körning också.
Träffade på ett gäng gamla gubbar som just skulle ut på en tur till Värmlands Näs.
Jag frågade om det gick bra att hänga på,-visst, svarade dom.
Borde anat ugglor i mossen när gubbarna åkte på R1.or.
Åkte en trevlig väg ner till Säffle i lagomt touringtempo men när vi kom ut på näset så ökade farten.
Vafalls ska jag bli frånåkt av gamla gubbar?
Visst knäpuckar ser ju fränt ut men gubbarna visste vad man har dem till.
Väl ute på näset blev det kaffe stopp,vi satte oss att snacka lite och då visade det sej att gubbarna inte var
några blåbär på hoj.De hade minsann ett förflutet som roadracing åkare,så det var inte så konstigt att de
kunde åka kurvor.
Nu ska det bli en tur till Gelleråsen i sommar.
robban skrev:Nja nån ironbutt körning vet jag inte om det blir,verkar krångligt med kvitton och vittnen m.m.
Jag har nu upptäckt att VFR.en funkar till lite aktiv körning också.
Träffade på ett gäng gamla gubbar som just skulle ut på en tur till Värmlands Näs.
Jag frågade om det gick bra att hänga på,-visst, svarade dom.
Borde anat ugglor i mossen när gubbarna åkte på R1.or.
Åkte en trevlig väg ner till Säffle i lagomt touringtempo men när vi kom ut på näset så ökade farten.
Vafalls ska jag bli frånåkt av gamla gubbar?
Visst knäpuckar ser ju fränt ut men gubbarna visste vad man har dem till.
Väl ute på näset blev det kaffe stopp,vi satte oss att snacka lite och då visade det sej att gubbarna inte var
några blåbär på hoj.De hade minsann ett förflutet som roadracing åkare,så det var inte så konstigt att de
kunde åka kurvor.
Nu ska det bli en tur till Gelleråsen i sommar.