Seth skrev:går det lämna in 7 månader gamla mc stövlar om dragkedjan har gett sig?
Mina 24 månader gamla Sidi fick jag nya, jag talade om lite tidigare att dom var trasiga men det fanns inte i min storlek just då, så handlarn sa åk dom sista månaderna på säsongen och kom in med dom sen. Ser stövlarna ut som skit kan man få åldersavdrag och få lov att lägga en slant emellan för nya.
T.
Seth skrev:går det lämna in 7 månader gamla mc stövlar om dragkedjan har gett sig?
Förra juni sa sprack mina Halvarsson Dino i sömmen mellan neoprenet och skinnet och fick ett par nya. För några dagar sedan sprack de nya ersättnings-Dinosarna på nästan samma ställe. De är nu reklamerade också och väntar på svar. I måndags sprack mina lite drygt ett år gamla reservhandskar, som jag använt kanske fem-sex gånger, i en söm på ena pekfingret. Också reklamerade. Dessa ska bytas ut verkar det som. Killen i butiken trodde inte att sömmen gick att fixa.
Så visst går det. Det är väl mest en fråga om att vara ödmjuk i kontakten med butiken.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
And then again - it takes two to tango. Även om bilföraren är vållande i många fall enligt statistiken så är det ju fortfarande så att mc-föraren också är en del av olyckan. Det är tyvärr ack så enkelt att skylla allting på bilisten... och sedan använda det som en ursäkt för att köra oansvarigt, eller kanske som en ursäkt för att bli upprörd över hur illa alla andra kör. Naturligtvis finns det undantag för allt, men att bara skylla allting på bilisters ouppmärksamhet och tycka att vi själva är världens ansvarigaste förare är väl ändå rätt naivt även det? Kör med förstånd, lita inte på mottrafikanter (både bilar och andra motorcyklister) och räkna med att de inte alltid använder blinkers eller positionerar sig smidigt för övrig trafik vid höger- eller vänstersvängar. Själv tycker jag att det är jäkligt läskigt när bilar som ska svänga upp på vägen står långt ut i korsningar eller närmar sig dem med hög fart och bromsar sent, eller när de står och drar på kopplingen så att jag inte vet om de kommer att köra eller inte.
Senast redigerad av Ajax den tor jul 14, 2011 09:35, redigerad totalt 1 gånger.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
Seth skrev:kunde komma när jag ville antingen nu eller i slutet av säsongen
Perfa!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Seth skrev:åker in imorn. örat till dragskon på andra stöveln gav sig med
Vad var det för stövelmärke?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Seth skrev:tcx competizione s. hexx har samma modell o inga problem där vad jag vet :S
Du kanske har stora vader som belastar stöveln mer? 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
And then again - it takes two to tango. Även om bilföraren är vållande i många fall enligt statistiken så är det ju fortfarande så att mc-föraren också är en del av olyckan. Det är tyvärr ack så enkelt att skylla allting på bilisten... och sedan använda det som en ursäkt för att köra oansvarigt, eller kanske som en ursäkt för att bli upprörd över hur illa alla andra kör. Naturligtvis finns det undantag för allt, men att bara skylla allting på bilisters ouppmärksamhet och tycka att vi själva är världens ansvarigaste förare är väl ändå rätt naivt även det? Kör med förstånd, lita inte på mottrafikanter (både bilar och andra motorcyklister) och räkna med att de inte alltid använder blinkers eller positionerar sig smidigt för övrig trafik vid höger- eller vänstersvängar. Själv tycker jag att det är jäkligt läskigt när bilar som ska svänga upp på vägen står långt ut i korsningar eller närmar sig dem med hög fart och bromsar sent, eller när de står och drar på kopplingen så att jag inte vet om de kommer att köra eller inte.
Mjaa, det är ju så att bevisligen så är bilföraren totalt helt skyldig i den överväldigande majoriteten av olycka mc/bil. Dom du relaterar till är en mindre procent av hojåkarna.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
blacken skrev:
Mjaa, det är ju så att bevisligen så är bilföraren totalt helt skyldig i den överväldigande majoriteten av olycka mc/bil. Dom du relaterar till är en mindre procent av hojåkarna.
Det gör nog likförbannat väldigt mycket ondare för den som kör mc dock...
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme