adrian_vg skrev:blacken skrev:BTW: det krävdes 4 länsman för att fånga en 1 kilos kisse. Anser du det vara rimligt? är det troligt att dylika tjänstemän är kapabla till sin uppgift? nämligen att skydda folk och fä mot "buset"

Inte för att jag är insatt på nåt sätt, men den kan ju haft rabies eller annan icke önskvärd sjukdom.
Edit: Det är lite som lapplisor eller p-nissar; de är inte populära när man är i mottagaränden, men är sjutton så välkommna när man exvis råkar ut för att nåt mjeppo ställt sig på ens betalda och förhyrda p-plats. För att ta ett exempel...

Vi har inte haft rabies i Sverige på över 100 år. Dessutom OM nu kisse verkligen skulle ha bitit käringen, så hade hon garanterat behövt uppsöka ett sjukhus, för omplåstring, liasom en katt oavsett storlek åstadkommer en betydlig blodvite på en, om den är riktigt arg eller hotad. Har du blivit påhoppad av en kisse som verkligen är ilsk?. På den nivån som länsman och andra i specifikt fall ljuger om. Nää kärringen och berörde länsman ljuger som hela Solvallas samlade hästskock travar, tillsammans om det, end of story.
Och när blev man behjälpt av länsman sist? annat än när dom ska djävlas med en över skitsaker i trafiken. Inte vart man det när mina bilar snos av skitstövlar. Inte blev man det när man blir hotad, inte blev man det när man behövde hjälp vid vägkanten. Och inte faaan! skulle dom ens kröka ett lillfinger ifall någon "mjäppskalle" (fyndigt uttryck.

) skulle ha parkerat på min p-plats, dels för att dom inte ids eller gitter det, dels för att dom inte har någon som helst juristiktion på privat mark, för dylika småbrott.
Och sammaledes med "p-lisorna" hur många gånger tror du man har ringt till p-bolaget när det har vart en "Mjäppskalle" på min p-plats, och hur många gånger tror du att p-bolaget som jag för övrigt BETALAR, för att att "skydda/bevaka" min p-plats? Just det 0 gånger!. Men när man ska flytta något till kvarten, och behöver ställa sig utanför porten, då djävlar så har man en lapp på rutan så fort man trycker på bromsen!..