Mister skrev:Nuvarande hoj, när den var röd, så slutade accet där mätarn slutar. (är nerdrevad fram, så det kanske kan vara liiiite glädjesiffror som visas .... )
Nu har jag bytt färg och undrar ifall viffern är lika snabb
För röd är väl ändå den snabbaste färgen, eller? ....
Inte orginaldrevning? Min egen har jag inte toppat men var uppe i knappt 210 mätarfart och det kändes som om det fanns en hyffsad bit kvar ändå.
Mig veterligen originaldrevning.
Motorn ville mer, det var bara ca 10000rpm på sexan, men vågade inte längre - framförvarande bilister närmade sig oroväckande snabbt. 8-]
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Mister skrev:Nuvarande hoj, när den var röd, så slutade accet där mätarn slutar. (är nerdrevad fram, så det kanske kan vara liiiite glädjesiffror som visas .... )
Nu har jag bytt färg och undrar ifall viffern är lika snabb
För röd är väl ändå den snabbaste färgen, eller? ....
Är röd snabbast? Vissa säger nämligen vit... Och undra om inte blå är rätt snabb den med?
300 om den skulle orka varva ur på 6:an (OD), vilket den inte gör. 250 är det mesta jag har sett på mätaren sen börjar den kännas så lätt fram så jag bangar för att fortsätta, men man känner att den vill mer.
Kul å höra =)
Blev faktiskt lite besviken på min, trodde den skulle göra 10-20km/h fortare iaf.
Den varvade 10000 så kanske en nerdrevning fram skulle göra susen
Mister skrev:
För röd är väl ändå den snabbaste färgen, eller? ....
Är röd snabbast? Vissa säger nämligen vit... Och undra om inte blå är rätt snabb den med?
Så min borde ju då vara snabbast? (se avatar )
Och min (se avatar)!
Fast jag har bara vågat mig upp till 180 km/h, sen blev jag lite spänd och fegade ur..
Kanske nästa år att jag vågar mig förbi 200-vallen...
Min ligger på 5000 varv vid 110 km/h vilket bör bli 10000 varv vid 220 km/h.
Då bör man kunna kalkylera med 22 km/h per varje 1000 varv.
11,5 * 22 = 253 km/h.
Alltså dryga 250 OM den varvar ur.
Jag har haft min uppe i 200 och den gick stabilt som ett stykjärn.
Haft min uppe i ca 225 på motorväg (och ca 220 på Knutstorps raka, 11.000 varv i 5'an ) sedan fegade jag ur. Måste ju tänka på körkortet också... men då var den stabil som bara den. Ingen skillnad mellan 180 och 225. Skillnaden syns bara på mätaren.
277km/h stannade min mätare på när jag testade, men det var i nerförsbacken i norrgående fil på hallandsåsen. Den höll dock det även när det planade ut efteråt, tills jag fegade ur. Hojen gick hur stabilt som helst hela tiden.
Det stora problemet är väl egentligen att det inte alls känns hur fort det faktiskt går med den här hojen, eller som tanten sa: "Nu känns det rätt lagom här bak", jag tittar ner och ser att jag håller 190km/h...
Millions of flies can´t be wrong...EAT SHIT!!
Eller som frun brukar säga: Jag är inte dum...Jag har bara lite otur när jag tänker...
Honda Hornet - Såld
Blackbird - Kraschad
Suzuki SV 650 - Såld
Firestorm - Utlånad till frugan
VFR 1200 - Grå förstås...