Off-topictråden del 6

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem

Re: Off-topictråden del 6

#541 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Det far farao, det kunde man inte tro? Undra vilka däck den hojen körde på?
http://www.youtube.com/watch?v=JUAfXnmj ... r_embedded
Kanske något nytt däck med minimala superstarka sugkoppar i mönstret?
Det är egentligen inte så konstigt. Hojen har bra mycket bättre vikt/effekt förhållande än bilen. Hade det inte varit vått så hade han varit ifatt ännu tidigare.

M3 är förvisso snabb men ingen match mot TG:s länkar med Ferrari och Lamborgini och då var det vanliga Duccetwinnar som S1000RR spöar rätt bra. Desmosedici RR V4 är en annan historia med så går det också som det går. Det hade blivit varvning om dom hade fortsatt :D

Vi har den här gamla testen också och då är det bara 86 hk i hojen, ändå är det utklassning och utklassning nr.2 är bara löjligt :D
http://www.youtube.com/watch?v=OAMm0GMghN8

[EDIT] Liten rättelse: Hojen är en 700 (inte 750 som jag trodde) och har då 80 hk istället för 86 [/EDIT]
Det var just vätan man reagerade över, där så har ju fyra hjul ett övertag över två hjul..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#542 Inlägg av blacken »

http://www.e24.se/makro/varlden/aten-fr ... 832321.e24
Vi ska vara djäkligt glada över att vi inte gick med i euroskiten!..

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#543 Inlägg av tersan »

Varför säger alla kollegor "kör försiktigt" när jag ska åka hem från jobbet och har hojen, men "hej då" när jag tar bilen? :?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#544 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Varför säger alla kollegor "kör försiktigt" när jag ska åka hem från jobbet och har hojen, men "hej då" när jag tar bilen? :?
Jag tycker man ska införa "kör snyggt" istället.

Kör man snyggt, kör man understått säkert och med full kontroll över bågen. Kör man försiktigt, kör man potentiellt som en påse nötter utan att egentligen vara medveten om vad man gör eller inte gör.

Har fö samma erfarenhet som du om "kör försiktigt". Polisen som stoppade mig för en kk- och fyllekontroll för ett par veckor sen, sa samma sak när jag skulle iväg igen. Jag sa åt honom att jag kommer att köra snyggt. Han gav mig en blick och tillade efter en kort paus "kör snyggt och säkert, du har ju rätt verktyg för det", och nickade leende åt viffern. 8*D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
dubbear
Medlem

#545 Inlägg av dubbear »

http://www.youtube.com/watch?v=Y0x6Evm5 ... re=related
De låter ganska roligt
man hör hur motorn bryter tändningen
Man kan inte köra vilse om man skiter i var man är
Honda VTR 1000 99
Honda VFR 750 1991 (Såld)
Yamaha RD 250 1981 (Såld)

Bor på http://www.electrobear.com

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#546 Inlägg av adrian_vg »

Dagens kötträtt på stället jag jobbar på: "Sotad kycklingfilé serveras med rostade rotfrukter toppad med ruccolacreme"

Av nån anledning kommer jag att tänka på tvåtaktare och Rörkens gokartbana...
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#547 Inlägg av blacken »

Är det någon mer som tycker att vara "Gräsänkling" på en Lördagkväll och inte ha ett skvatt att göra, suger fett?..

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017

#548 Inlägg av Donner »

blacken skrev:Är det någon mer som tycker att vara "Gräsänkling" på en Lördagkväll och inte ha ett skvatt att göra, suger fett?..
Nä det e rätt lugnt faktiskt :lol:

Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#549 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
tersan skrev:Varför säger alla kollegor "kör försiktigt" när jag ska åka hem från jobbet och har hojen, men "hej då" när jag tar bilen? :?
Jag tycker man ska införa "kör snyggt" istället.

Kör man snyggt, kör man understått säkert och med full kontroll över bågen. Kör man försiktigt, kör man potentiellt som en påse nötter utan att egentligen vara medveten om vad man gör eller inte gör.

Har fö samma erfarenhet som du om "kör försiktigt". Polisen som stoppade mig för en kk- och fyllekontroll för ett par veckor sen, sa samma sak när jag skulle iväg igen. Jag sa åt honom att jag kommer att köra snyggt. Han gav mig en blick och tillade efter en kort paus "kör snyggt och säkert, du har ju rätt verktyg för det", och nickade leende åt viffern. 8*D
Jag brukar säga "kör som du brukar", vilket underförstått betyder... Ja, som du brukar och hittills har du ju överlevt...
Nja egentligen ska man kanske inte skämta om detta just nu efter Ezzos tragiska bortgång. Vi får se om det senare kommer fram vad som hände.
dubbear skrev:http://www.youtube.com/watch?v=Y0x6Evm5 ... re=related
De låter ganska roligt
man hör hur motorn bryter tändningen
Jajo, men det var roligare och mer spektakulärt förr när det såg ut så här på banorna.
http://www.youtube.com/watch?v=v-YPEBlQ5tw
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#550 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Jag brukar säga "kör som du brukar", vilket underförstått betyder... Ja, som du brukar och hittills har du ju överlevt...
Jag råkade ut för en deltagare på Rörken på en prova-på-knix häromveckan som körde som han brukade. Han höll på att köra ut i spenaten det första han gjorde i esset. Efteråt var det mycket "jag kör ju tusentals mil ner på kontinenten varje år". Ibland undrar man hur de har klarat sig så länge...

En stilla reflektion bara. ;-)
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#551 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Jag brukar säga "kör som du brukar", vilket underförstått betyder... Ja, som du brukar och hittills har du ju överlevt...
Jag råkade ut för en deltagare på Rörken på en prova-på-knix häromveckan som körde som han brukade. Han höll på att köra ut i spenaten det första han gjorde i esset. Efteråt var det mycket "jag kör ju tusentals mil ner på kontinenten varje år". Ibland undrar man hur de har klarat sig så länge...

En stilla reflektion bara. ;-)
Man kan misstänka att han inte "brukade" köra på gokartbanor där kurvorna kan vara "något" tvära (vet inte hur Rörken ser ut, men jag vet hur gokartbanor brukar se ut). Jag vette f@n om jag skulle ta mig runt en gokartbana med min "atlantångare" till hoj och stela kropp :?

Storbana är dock inga problem, har kört sånt många gånger med Sabren och t.o.m. fått beröm på bl.a. Anderstorp av bakomliggande RR-åkare i form av "rätt spårval" och "jag skulle inte köra fortare med den hojen".
Ok, han hade nog lätt kunnat blåsa om med sin CBR1000RR, men det var inget touringtempo och det var inte så väldigt många år sen senast, typ 3.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#552 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Man kan misstänka att han inte "brukade" köra på gokartbanor där kurvorna kan vara "något" tvära (vet inte hur Rörken ser ut, men jag vet hur gokartbanor brukar se ut).
Han körde tydligen tusentals mil varje sommar i alperna i serpentinerna där. Bitvis är det minst lika kurvigt där, som på en gokartbana. 8*)
Tyrannosaurus skrev:Jag vette f@n om jag skulle ta mig runt en gokartbana med min "atlantångare" till hoj och stela kropp :?
Pröva!
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#553 Inlägg av blacken »

Pröva!
Pröva själv med en stel och sleten lekamen, så får du se hur "lätt" det är..:). Förresten vilka dagar är det "knix" på Tuvängen? skulle vara kul att åka dit och blänga lite på det någon dag...

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#554 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Pröva själv med en stel och sleten lekamen, så får du se hur "lätt" det är..:). Förresten vilka dagar är det "knix" på Tuvängen? skulle vara kul att åka dit och blänga lite på det någon dag...
Så stelt?

Ingen körning på Tuvängen i år, banägaren kom inte överens med SMC i år.

Järfällakörningarna (på gokartbanan på Stäket) kvarstår, och har även utökats i antal och körtid i år. För allmän info om Järfällabanan, se http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6999 och datum längst ner på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=635.
===

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#555 Inlägg av TG »

adrian_vg skrev:............Jag tycker man ska införa "kör snyggt" istället. .............
en polare och kollega inom samma yrke som mig, dvs ammunitionsröjning, har devisen:
"Hellre snyggt än säkert..."

Vet inte om det är så bra :? :shock: :wink:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Låst